סמסונג i780 - מוצלח במחיר סביר

יתרונות: מקלדת כפתורים מלאה, משטח העכבר ו-GPS; חסרונות: ספיקרפון באיכות נמוכה, היעדר חוברת הוראות בעברית ומצלמה באיכות בינונית ■ למרות חוסר ההשקעה של היבואן המקומי בחלק מהפרטים במכשיר, לדעתנו מדובר בדגם מאוד מוצלח

בשקט יחסי השיק יבואן סמסונג בישראל את דגם i780, ממשיכו של מכשיר הבלאקג'ק המפורסם שנמכר בארץ לפני כשנה. למרות הדמיון לקודמו, הדגם החדש מפתיע לטובה ומציע ביצועים מוצלחים מאוד ויכולות שמתחרות בדגמים מקבילים של חברות מתחרות, למרות שיציאתו בארץ התעכבה במשך חודשים ארוכים.

בהמשך למגמה של טלפונים הנמכרים בשוק הפתוח, ה-i780 נמכר בבלעדיות ברשת אופיס דיפו, בעיקר בשל חוסר רצונן של המפעילות הסלולריות בארץ למכור אותו, ככל הנראה, מחשש שהמכשיר נופל למסגרת בה כבר קיימים טלפונים דומים.

סמסונג i780

משטח מגע כעכבר: גולת הכותרת של ה-i780 הוא מעיין משטח עכבר (בדומה למשטחי המגע הקיימים במחשבים ניידים). המשטח הזה מאפשר לתפעל את הסמן ולהגיע לכל נקודה במסך. שיטת ההפעלה הזו קצת מוזרה וקצת קשה להתרגל אליה, אבל לאחר מספר ימי שימוש, היא עושה עבודה נחמדה מאוד. בכל אופן, אם לא אהבתם את המשטח, תוכלו לנטרל אותו ולהשתמש בו כניווט לארבעה כיוונים.

מסך מגע: מלבד היכולת של עכבר האצבע, מדובר במכשיר עם מסך מגע, אותו תוכלו לתפעל עם עט המגע ועם האצבעות.

מקלדת: יש כאן גם מקלדת מלאה, הנותנת תחושה יחסית נוחה בעת הקלדת הודעות. החיסרון היחיד שמצאנו במקרה הזה, הוא היעדר גלגלת צדדית לגרירה מהירה של העמודים למעלה ולמטה. הגלגלת הזו הייתה קיימת בבלאקג'ק וכאן היא נעלמה.

ממשק ומערכת הפעלה: המכשיר מצויד במערכת הפעלהWindows Mobile 6.0 ולא 6.1 כמו מכשירים אחרים שיצאו בחודשים האחרונים.

בדומה לבלאקג'ק, סמסונג עטפה את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט במעטפת ידידותית משלה, בניגוד לממשק המסורבל של ווינדוס מובייל. המעטפת מציעה כבר בעמוד הבית גישה לכל היישומים החשובים: אנשי קשר מעודפים (כולל תמונה שלהם), הודעות SMS, מיילים, שיחות אחרונות וגם תוכנות שכיחות. המגוון הרב ביישומים בעמוד הבית, עוזר למשתמש בהימנעות מנגיעה בממשק המקורי של המכשיר ובכך הוא בהחלט עושה עבודה טובה.

אולם, אחת התלונות שלנו במקרה הזה, שסמסונג הפקירו את החלק התחתון של המסך לקיצור דרך לתוכנת הניווט של סלקום, למרות שהיא לא מותקנת במכשיר והלקוח לא יכול לשנות את הייעוד שלה. כמו כן, המכשיר גם מגיע עם טפט של סלקום, אולם הוא לא מגיע עם כל הגדרות הרשת שלהם, מלבד חיבור לאינטרנט הדור 3.5 וגם הוא לא מגיע עם הגדרות של אורנג'. במקרה הזה, הלקוח יכול לקבל את ההגדרות מהמפעיל.

הוראות הפעלה: המכשיר לא נמכר כרגע בחנויות עם חוברת הוראות בעברית ולא באנגלית, ובסמסונג מבטיחים להעלות את החוברת לאתר האינטרנט שלהם.

בשורה התחתונה: למרות חוסר ההשקעה של היבואן המקומי בחלק מהפרטים במכשיר, לדעתנו מדובר בדגם מאוד מוצלח, שגם נמכר במחיר סביר. יתרונותיו במקלדת כפתורים מלאה, במשטח העכבר וב-GPS.

חסרונותיו בספיקרפון באיכות נמוכה, בהיעדר חוברת הוראות בעברית ובמצלמת 2 מגה פיקסל באיכות בינונית.

מחיר באופיס דיפו: 2,280 שקל (או 95 שקל כפול 24 תשלומים).

ציון 8.5.