מנסה לפתור את החילוט השבדי: PMS פועלת להכניס קבוצת משקיעים לצורך עמידה בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח

החברה הודיעה כי היא מצויה במו"מ עם קבוצת משקיעים לבחינת השקעה בחברה שיתכן ותאפשר לפתור את המחלוקות של החברה עם הבנק המממן

כשבוע לאחר שחילט הבנק השוודי את נכסיה של חברת PMS והפך לבעלים של החברות הנכדות בפועל. ולאחר שהחברה דיווחה כי לאור החילוט של נכסיה בשוודיה, לא תוכל לפרוע את האג"ח (אשר נסחרת כעת בתשואה שנתית נטו של 217% לפדיון), מה שהביא לספק ביחס להמשך פעילותה של החברה. הודיעה היום (א') החברה כי היא מצויה במו"מ עם קבוצת משקיעים לבחינת השקעה בחברה שיתכן ותאפשר לפתור את המחלוקות של החברה עם הבנק המממן.

החברה הודיעה כי קבוצת משקיעים זאת כבר באה בדברים עם הבנק הממן את פעילות בשבדיה בפרויקט Free Harbor לצורך הגעה להסדר. החברה תדווח על כל התפתחות בנושא, אם תהייה - כך על פי הודעת החברה לבורסה.

פי.אם.אס הוקמה בשנת 2005 על ידי מספר משקיעים, ועיקר עיסוקה הוא רכישת נכסים מניבים והשכרתם. בשנים 2005-2007 רכשה החברה 13 נכסי מקרקעין להשכרה בשטח כולל של 153,000 מ"ר.

סך נכסי הנדל"ן של החברה מוערכים ב-1.382 מיליארד כתר שוודי, כלומר 715 מיליון שקל, בעוד ההון העצמי של החברה הוא 74.7 מיליון שקל בלבד. הבנק המממן העריך את הנכסים שחולטו ב-800 מיליון כתר שוודי, קרי 400 מיליון שקל. הסכום הזה, יקוזז מיתרת האשראי בסך של 1.133 מיליארד כתר שבדי שהיתה לחברה בטרם החילוט.

החברה אמורה לפרוע ריבית בשיעור 3.55%, כלומר 2.11 מיליון שקל, במאי הקרוב. ריבית באותו סכום צריכה החברה לפרוע בנובמבר 2009, בטרם יצטרף לסכום פירעון על חשבון הקרן במאי הבא. האיגרת צמודה למדד המחירים לצרכן והסכומים אינם כוללים הפרשי הצמדה.

ערכה הנקוב של סדרת האג"ח שאינה מדורגת ונשאת ריבית קבועה בשיעור 7.1% מסתכם ב-60.18 מיליון שקל, אך היא נסחרת לפי שווי שוק של 12 מיליון שקל בלבד - כחמישית ממנה. מח"מ הסדרה (משך החיים הממוצע עד להחזר ההשקעה במלואו מפרעונות קרן וריבית, א"ו) עומד על 1.66 שנים נטו.