לבני בוחנת להורות לבנקים להפסיק לספק שירותים בנקאיים לרצועת עזה

זאת ימים ספורים לאחר ששר הביטחון, אהוד ברק, אישר העברת 100 מיליון שקל מבנקים בגדה המערבית לבנקים ברצועת עזה

ימים ספורים לאחר ששר הביטחון, אהוד ברק, אישר העברת 100 מיליון שקל מבנקים בגדה המערבית לבנקים ברצועת עזה, כינסה יו"ר קדימה ושרת החוץ, ציפי לבני דיון מקצועי במשרדה על מנת לבחון האם יש להורות לבנקים להפסיק לספק שירותים בנקאיים לרצועת עזה.

בדיון השתתפו נציגים מקצועיים ומשפטיים של משרד החוץ, בנק ישראל, משרד האוצר ומערכת הביטחון ובסופו הורתה שרת החוץ למנכ"ל משרדה לרכז עבודת מטה ולגבש המלצות האם להמשיך ולהורות לבנקים הישראליים לספק שירותים בנקאיים לרצועת עזה. יש לציין כי ישראל מחויבת לכך כפועל יוצא של הסכמי פריז משנת 1994 המתייחסים לקשרים הכלכליים בין ישראל והרשות הפלשתינית.

עבודת המטה תתקיים בשיתוף הגורמים הביטחוניים, המשפטיים, המדיניים והכלכליים הרלבנטיים. ההמלצות יועברו ללבני בהמשך השבוע והיא תעבירן להמשך דיון בממשלה.

במהלך הדיון עלתה שאלת השארת השקל כהילך החוקי ברצועת עזה. בתום קבלת הסקירות מהמשתתפים אמרה לבני כי יש לבחון מחדש את הנושא "כמהלך משלים להתנתקות ישראל מעזה ובמסגרת הפעולות שישראל נוקטת מול שלטון החמאס ברצועה".
החלטתו של ברק בשבוע שעבר התקבלה בעקבות בקשותיהם של ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר, על רקע מצוקת המזומנים ברצועה, שגרמה לסגירת בנקים. הכסף אמור לשמש לתשלום משכורות של כ-70 אלף עובדי הרשות הפלסטינית ברצועת עזה.