גיא ויסמן נשבר: מציע לנהל מו"מ להסדר טיעון; מבקש לפטר את עו"ד ילון הכט

לאורך המשפט מנהל הכט מאבקים מול השופט עודד מודריק - כשאת המחיר משלם ויסמן, שמעצרו הוארך ב-9 חודשים בעיקר בשל התנהלות סניגורו ; בשבוע שעבר נטש הכט את הדיון והצהיר כי לא ישוב לדיונים הבאים

גיא ויסמן, שהיה המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות ומואשם בגניבת 123 מיליון שקל, מגלה סימני שבירה. לידי "גלובס" הגיע מכתב שהקריא אתמול (א') בדיון, בו הציע לפרקליטות לנהל משא-ומתן להסדר טיעון או לפנות לגישור. כן ביקש מבית המשפט לאשר לו לפטר את סניגורו, עו"ד ילון הכט, ולמנות לו סניגור ציבורי במקומו.

לאורך כל המשפט מנהל עו"ד הכט מאבקים טקטיים מול השופט. את המחיר משלם בעיקר ויסמן, שמעצרו הוארך ב-9 חודשים בעיקר בשל התנהלות סניגורו. כזכור, בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי הכט נטש את הדיון בעיצומו, תוך שהוא מצהיר כי לא ישוב לדיונים הבאים. בדרכו החוצה הטיח בשופט, ד"ר עודד מודריק: "אם בית המשפט חושב שהוא מעכשיו מתחיל להכין את הדיון בהארכת המעצר בעליון בפעם הבאה - יש לו טעות. לא איתי".

מודריק כתב החלטה חריפה נגד הכט, והאחרון שיגר לו מכתב תגובה חריף שמתפרסם כאן לראשונה. "חבל שבית המשפט מתאר בהחלטה 'עובדות' שלא היו ולא נבראו", כתב. הכט מסביר כי נטש את הדיון אחרי שאחד העדים איים על ויסמן "אני אנסר אותך" ו"אני אתלה אותך על וו"; העיד כי שיבש את החקירה בשיחות עם עדי תביעה שטרם העידו; והודה כי שיקר בחקירתו במשטרה. ואילו מודריק, לדבריו, "אינו פוצה פה ואינו עושה דבר. בבית משפט כזה אין מתכוון הח"מ להופיע או לייצג".

הכט קבל על כך שמודריק "העז" לחייבו בהוצאות בסך 15 אלף שקל (משום שנעדר מכ-20 דיונים בלא רשות), רק משום שטס לחו"ל כדי לעבור צינתור. הוא הדגיש כי דבריו לא נכתבים ב"עידנא דריתחא", וכי הוא "אינו מתכוון לסיים את חייו בטרם עת באולם בית המשפט".

סלידה עמוקה

הכט הבטיח - וקיים. בשבת הודיע לוויסמן כי אינו מתכוון להתייצב בדיון אתמול. לוויסמן זה הספיק. "אני מביע סלידה עמוקה ופשוט בז להתנהגותו הוולגרית של עו"ד הכט", הקריא ויסמן את מכתבו. "אין מקום להתנהגות כזו. לאורך כל התקופה שייצג אותי, הפצרתי בהכט לשנות דרך התנהגות זו ולמתן את דרכיו. הסברתי לו שמי שנפגע זה בסופו של דבר אני".

ויסמן מסביר גם מדוע לא פיטר את הכט עד כה, כפי שהמליץ לו בעבר השופט מודריק. "הוא משפטן מעולה בעל יכולות אינטלקטואליות מעולות. הוא הצליח להשיג הישגים משפטיים כבדי-משקל במשפט, ואף גילה בקיאות רבה בתחום הקשה שמשפט זה עוסק בו. הוא ייצג אותי ללא תמורה, את מעט הכסף שקיבל גייס בעצמו", ציין.

אלא ש"מה שקרה בדיון האחרון הוא הקש ששבר את גב הגמל. אני הזדעזעתי!!! לא יכול להיות שעו"ד הכט יעסוק באגו האישי שלו ולא יחשוב עליי, שאני הלקוח שלו".

ויסמן שב ומכחיש כי מעל בכספים. "האם ייתכן שבמשך 4 שנים הערמתי על מערכות שלמות? האם זה הגיוני?", תהה. הוא רמז כי מדובר בקונספירציה של בית ההשקעות. "האם התביעה בדקה אם יש חוסר איזון בכרטיסי הנהלת חשבונות אחרים? ואולי בכלל לא חסר כסף בקופה כי לחברה היה ביטוח מעילה מקצועית, שמשום מה מסתדר להפליא עם היקף המעילה שהתגלה כביכול לתאריך 16/4/07", ציין.

"חבר קרוב"

ויסמן מבקש מהתובעת, עו"ד אסתי שלאין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, להסכים לשחררו למעצר-בית בתנאים מגבילים, כשהוא מבטיח לא להימלט לחו"ל ("אין לי כסף, אני בחובות כבדים").

מודריק הודיע כי ישקול את הפסקת הייצוג וביקש מהסניגוריה הציבורית הערכת מצב של התיק, בו נשמעו כ-25 עדים אך טרם העידו עשרות עדי תביעה נוספים. באשר להיעדרותו של הכט מהדיון אתמול, הודיע מודריק כי יפרסם החלטה נפרדת, שתועבר ללשכת עורכי הדין.

עו"ד הכט מסר: "ויסמן, לצערי, הועמד במהלך כל ההליך בפני לחץ בלתי פוסק להחליף את הייצוג. מאחר שעזיבתי את האולם ואי-התייצבותי לדיון האחרון נעשו בלא תיאום איתו, אני כמובן מבין לליבו. מכיוון שבדיון הקרוב אני מתכוון להתייצב, אני מניח שכל הדברים ייפתרו, לרבות הדברים שאמר גיא - שבמהלך התקופה הפך לא רק ללקוח, אלא גם לחבר קרוב".