ארקדיה גייסה מקרנות אמריקניות 3.3 מיליון דולר

החברה גייסה עד היום כ-2.7 מיליון דולר ; ארקדיה מפתחת תוכנת אבחון אוטומטי להדמיית CT של העורקים הכליליים; המוצר שלה מאפשר לרופאים לנתח תמונות הדמיה של העורקים הכליליים המתקבלות מסריקות CT, ולזהות באופן אוטומטי קיומן של חסימות משמעותיות וכן את מיקומן בעורקים הכליליים

עוד גיוס של חברה ישראלית בזמן הבצורת - Rcadia Medical Imaging השלימה היום גיוס הון שני בהיקף של 3.3 ממיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה הקרן האמריקנית BioVentures Investors, והשתתפה בו קרן אמריקנית נוספת, 20/20 HealthCare Partners, שכבר השקיעה בחברה.

החברה, שהוקמה בשנת 2005, גייסה עד היום כ-2.7 מיליון דולר. ארקדיה מפתחת תוכנת אבחון אוטומטי להדמיית CT של העורקים הכליליים. המוצר שלה מאפשר לרופאים לנתח תמונות הדמיה של העורקים הכליליים המתקבלות מסריקות CT, ולזהות באופן אוטומטי קיומן של חסימות משמעותיות וכן את מיקומן בעורקים הכליליים.

למוצר יש יתרון של אבחון מהיר יותר של חולים שלא זוהו בכלים המוכרים והוא גם מאפשר לחסוך בעלויות ולהימנע מאשפוז מיותר של מטופלים בהם לא נצפתה היצרות משמעותית בעורקים הכליליים. המכשיר מוצב בחדרי המיון של בתי החולים ומסייע במיון מי שמתלוננים על כאבים בחזה אך אין להם סימנים מובהקים לאוטם בא.ק.ג או בבדיקות אחרות.

שי לבנון, מנכ"ל ארקדיה, אמר כי "התפתחות תחום ההדמיה הרפואית וגידול בצורך לכלי ניתוח אוטומטיים, היוו קרקע פורייה להצלחת הטכנולוגיה שפתחנו. ההון שגויס ישמש להקמת מרכז הפעילות של החברה והרחבת תשתיות השיווק והמכירות של המוצר בארה"ב".

המוצר מוטמע ב-10 אתרים בעולם, ביניהם בתי חולים אקדמאיים ומרפאות פרטיות. בארץ מותקנת הטכנולוגיה במחלקת רדיולוגיה של בית החולים כרמל. *