חברות הליסינג מסרבות לחדש חוזים עם חברות, ולא מתקרבות למכרז צה"ל; התוצאה: זינוק של 15% במחירים

צה"ל יאריך את משך השימוש בכלי הרכב הקיימים בחצי שנה, ובתום התקופה יפרסם מכרז חדש ; צי הליסינג הצה"לי מונה מעל 7,000 כלי רכב, ובמקור תכנן הצבא להרחיבו ב-2009 עד לכ-10,000 מכוניות

צה"ל יאריך בחצי שנה נוספת את חוזה הליסינג הקיים שלו. מקורות במשרד הביטחון מסרו ל"גלובס" כי הסכמה בנושא הושגה רק בימים האחרונים, לאחר שהשבוע אמור היה להסתיים רשמית חוזה הליסינג של המכוניות הראשונות, שקיבל צה"ל לפני שלוש שנים, והמכוניות היו אמורות לחזור לחברות הליסינג.

ככל הידוע התחייב צה"ל לחברות הליסינג לגבש מכרז ליסינג תפעולי חדש בתוך כחצי שנה. עד אז יוארך משך השימוש ברכבי הליסינג הקיימים, ללא החלפת כלי רכב ישנים בחדשים וללא הרחבת הצטיידות.

צי הליסינג הצה"לי מונה למעלה מ-7000 כלי רכב ובמקור תכנן הצבא להרחיב את ההצטיידות ב-2009 עד לכעשרת אלפים מכוניות. אולם מבדיקות שנערכו לאחרונה בענף הליסינג נרשמה היענות נמוכה מאד לספק לצבא כלי רכב בהיקף הנדרש בשל העדר מקורות כספיים למימון.

במקביל מדווחים בענף הליסינג על תופעה של עודף ביקוש לרכבי ליסינג של חברות, שמסיימות חוזים קיימים ונתקלות בסירוב להארכת החוזה על ידי ספקיות הליסינג שלהן. התופעה מתרחשת בשל החלטה של כמה מחברות הליסינג הגדולות להקטין במודע את צי הליסינג שלהן בשל העדר מקורות כספיים לרכישת כלי רכב נוספים. התופעה דוחפת כבר היום את מחירי הליסינג של חוזים חדשים ב-10% עד 15% מעל מחירי 2008.