מה שאסור בגבעתיים מותר בצפון ת"א: ביהמ"ש התיר לטיב טעם למכור בשר חזיר ולהפעיל את סניף רמת-החי"ל בשבת

טיב טעם: "בשר חזיר נמכר בכל העיר במסעדות, מעדניות ומרכולים" ; ביולי 2008 ביקשו תושבים מרמת-החי"ל ונווה-שרת להורות לעירייה לסגור את סניף טיב טעם ברח' דבורה הנביאה, בטענה כי הוא פועל ללא רישיון עסק

בית המשפט החליט לדחות את הבקשה שלא לאפשר לסניף טיב טעם ברמת-החי"ל לפעול בשבתות ולמכור בשר חזיר.

כזכור, ביולי 2008 כ-400 תושבים משכונות רמת-החי"ל ונווה שרת בתל-אביב ביקשו מבית משפט השלום בעיר להורות לעיריית תל-אביב לסגור את סניף טיב טעם שברחוב דבורה הנביאה בעיר, משום שהוא פועל בלא רישיון עסק.

כן ביקשו כי אם יינתן לסניף רישיון עסק - לא יותר לו לפעול בשבת ולמכור בשר חזיר, דווקא ליד השכונה החרדית היחידה בתל-אביב.

לטענתם, עיריית תל-אביב עוצמת עיניה מפעילות הרשתות טיב טעם ו-AM:PM, שפועלות בלי רישיון עסק ופותחות את סניפיהן סביב השעון בניגוד גמור לחוק. "מדובר בעברייני חוק מועדים המצפצפים על החוק והופכים אותו לחוכא ואיטלולא", נכתב בעתירה שנדחתה היום (ג').

לפני כשבוע קיבל בית המשפט לעניינים מקומיים בגבעתיים את בקשת העירייה והורה לרשת טיב טעם ולבעליה, קובי טרייביטש, לסגור בשבתות ובימי מנוחה את סניף "טיב טעם בעיר" ברחוב ויצמן, שנפתח בפברואר השנה.

טיב טעם טענה בבית המשפט, באמצעות עוה"ד חיים וינטרוב, אורי פרימו ואנדרי ניקלשפארג ממשרד עורכי דין המבורגר עברון ושות', "התביעה אינה אלא נדבך נוסף במערכה המנוהלת על-ידי גורמים בעלי השקפה דתית כנגד הרשת וכנגד פעילות מרכולים בשבת בת"א. לפי זאת מטעמים אידיאולוגיים".

טיב טעם טענה כי "הסניף אינו מהווה כל מטרד, במיוחד כאשר הוא ממוקם באזור מסחרי, שפעילות המרכול בו אפשרית לפי תב"ע והיתר הבנייה שהוצא למבנה. לכל היותר נגרם לתובעים, אנשים בעלי השקפת עולם דתית, מטרד אידיאולוגי אשר אינו מצדיק את מתן הצווים המבוקשים".

בעניין מכירת בשר חזיר במרכול, טענה טיב טעם כי "דרישתם של התובעים כי בית המשפט יורה לטיב טעם להימנע ממכירת בשר חזיר מנוגדת להלכה הפסוקה. לפי הטענה, המבוססת על פסיקת בית-המשפט העליון (בג"צ סולודקין), חוק העזר הישן של תל-אביב (חזירים ובשר חזיר), האוסר באופן גורף על מכירת בשר חזיר, אינו יכול להיות רלוונטי ובפועל, ככל הידוע למשיבה, הוא גם אינו נאכף. כידוע, בשר חזיר נמכר בכל רחבי העיר במסעדות, מעדניות ומרכולים, ובין היתר גם באזור המסחרי של רמת החי"ל ואף בשכונות המגורים הסמוכות לו".