אלווריון תפרוש רשת WiMAX נייד בקוסטה ריקה ב-6 מיליון דולר

תספק ל-ICE, ספקית התקשורת הלאומית בקוסטה ריקה, גם שירותי תמיכה ואחזקה

רגע לפני סיומה של שנת 2008, אלווריון מוסיפה לעצמה לקוחה נוספת בתחום ה-WiMAX הנייד. החברה הודיעה היום כיICE (Instituto Costarricense de Electricidad), ספקית התקשורת הלאומית בקוסטה ריקה, תטמיע את המערכות של אלווריון ברשת שלה. אלווריון גם חורגת ממנהגה ומדווחת על היקפו הכספי של החוזה - 6 מיליון דולר. השותפה המקומית של אלווריון בפרויקט היא חברת Telerad.

אלווריון מספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב ומתמקדת בטכנולוגיית ה-WiMAX. באמצעות הפתרונות והמערכות של אלווריון, ICE תפרוש רשת תואמת לתקן התקשורת האלחוטית 802.16e בסן-חוזה ובאזורים הכפריים של Limon. אלווריון תספק ל-ICE גם שירותי תמיכה ואחזקה. ואגב, ל-ICE יש קשרים עסקיים עם חברה ישראלית נוספת, גילת לוויינים .

"אנחנו להוטים להביא את יתרונות ה-WiMAX לאזרחי קוסטה ריקה, ומצפים להמשיך לעבוד עם ICE על הרחבת אימוץ הטכנולוגיה במדינה", אמר נשיא ומנכ"ל אלווריון, צביקה פרידמן. "הפתרון מקצה לקצה של אלווריון יאפשר ל-ICE להציע שירותי פס רחב חדשים, תוך יצירת הזדמנויות חדשות להכנסות. אנחנו מחויבים לשוק הצומח באמריקה הלטינית, ומתכננים למנף את הניסיון העצום שלנו באזור ולהציע אפשרויות מרגשות וחדשניות לתקשורת בפס רחב", הוסיף פרידמן.

אלווריון נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי שוק של 215 מיליון דולר. החברה נאלצה לפטר לאחרונה כ-11% מעובדיה על רקע המשבר הכלכלי, ופרידמן אמר אז בהקשר זה כי "עדיין לא ראינו ירידה ספציפית בביזנס שלנו, אבל אנחנו לא חיים בבועה".

מחקר של חברת Infonetics שפורסם בשבוע שעבר, מראה כי כבר עכשיו ישנה השפעה שלילית של המשבר על תעשיית ה-WiMAX, עם ירידה של 21% במכירות הרבעון השלישי לעומת הרבעון השני. הנקודה החיובית עבור אלווריון במחקר היא, שהחברה מובילה את שוק ה-WiMAX הנייד, אחרי שעקפה במכירות את אלקטל-לוסנט ומוטורולה הגדולות ממנה בהרבה. נציין, כי אלקטל-לוסנט הודיעה לפני מספר ימים על כוונתה לצמצם את השקעתה ב-WiMAX, במסגרת מהלך של רה-ארגון בחברה.