לבני: "אני מקווה שאנשים יהיו מעורבים בבחירות לפחות כמו שהם היו מעורבים ב'אח הגדול'"

(עדכון) - הפריימריז של קדימה נפתחו בשעה 10:00 הבוקר ללא תקלות מיוחדות

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

הפריימריז של קדימה נפתחו בשעה 10:00 הבוקר, ללא תקלות מיוחדות. כל אתרי ההצבעה נפתחו כסדרם. בקדימה מתגאים בזמן הצבעה מהיר למדי עד כה: 2.45 דקות בממוצע למצביע.

לבני: שיהיו מעורבים כמו באח הגדול

עשרות צלמים המתינו ליו"ר המפלגה, ציפי לבני, עם הגעתה לקלפי בבוקר יום ההצבעה הגדול של קדימה. לבני הגיעה מלווה במאבטחים ומחוייכת מתמיד פתחה את דבריה בהתבטאות על הגמר של האח הגדול אמש: "שמעתי שהיו 2 מיליון מצביעים, אני מקווה שעם ישראל ומצביעי קדימה יהיו מעורבים בבחירות לפחות כמו שהם היו מעורבים באח הגדול".

לאחר מכן ניגשה לבני להצביע, וכשסיימה ויצאה החוצה אמרה לעיתונאים: "גם אני לקחתי חלק בתהליך הדמוקרטי של בניית הנבחרת שתוביל אותנו קדימה".

לבני ממשיכה ליום עבודה רגיל במשרד החוץ, ובלילה לאחר קבלת התוצאות היא צפוייה להגיע לגני התערוכה לאירוע סיום הפריימריז של קדימה.

600 מסכי מגע ב-95 אתרי הצבעה

80 אלף בעלי זכות הצבעה במפלגה הוזמנו אל הקלפיות הממוחשבות כדי לסמן בין 18 ל-22 מועמדים שמתאימים, לדעתם, לייצג את המפלגה מתוך 75 המועמדים. לרשותם עומדים כ-600 מסכי מגע ב-95 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. בקדימה חוששים מפני אחוזי הצבעה נמוכים.

הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 בבוקר וייסגרו בחצות. אם הכל יעבוד כמתוכנן, שעה קלה לאחר מכן כבר נדע את הרכב הרשימה.

ההכרזה על הזוכים תיערך, לאחר בדיקת התוצאות, לפנות בוקר במתחם התקשורת בגני התערוכה בתל אביב.

יו"ר המפלגה ניסתה לחזות את הרכב הרשימה יממה לפני תחילת ההצבעה. "קדימה היא לא מפלגה שמייצגת את 'מדינת תל אביב', אלא מייצגת את כל תושבי מדינת ישראל בכנסת ובממשלה", אמרה בביקור בצפון הארץ. "אין לי ספק כי אצלנו לא יהיה את הפער ברשימה כפי שהיה בליכוד - למי שביבי הצטלם איתו ובין מי שנבחר בפועל".