אלי זהבי מכניס את בנק אינווסטק כשותף באיזי אנרגיה - ורוכש עוד 42 תחנות דלק בארה"ב

ההשקעה בחברה הנכדה נעשתה לפי שווי של 26-29 מיליון דולר - גבוה ב-70% משווי השוק הנוכחי ; לאחר העסקה, צפויה איזי אנרגיה לשלוט ב-93 תחנות בארה"ב בהיקף מכירות של 400 מיליון דולר

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, מדווחת היום (ד') במקביל על חתימת שני הסכמים משמעותיים במסגרת הרחבת היקפי הפעילות של החברה. ההסכם הראשון הינו הסכם לגבי השקעה בחברה הנכדה, איזי ארה"ב, על-ידי קבוצת אינווסטק בנק (Investec) הבריטית ועל-ידי משקיע בינלאומי פרטי.

על-פי ההסכם, ישקיעו אינווסטק בנק והמשקיע הפרטי, בשני שלבים, סכום שינוע בין 7 ל-10 מיליון דולר באיזי ארה"ב, המוחזקת אפקטיבית בשיעור של 100% על ידי איזי אנרגיה. ההשקעה תתבצע לפי שווי חברה של 26-29 מיליון דולר לאחר הכסף (19 מיליון דולר לפני הכסף, גבוה בכ-70% משווי השוק הנוכחי של החברה), ובדרך של הקצאת מניות איזי ארה"ב לטובת המשקיעים.

בשלב הראשון של ההשקעה, יוזרם סכום של 7 מיליון דולר אל איזי ארה"ב בתמורה להקצאה של כ-28% ממניותיה, ואילו בשלב השני, לאחר השלמת מספר תנאים מתלים שסוכמו בין הצדדים, יוזרמו 3 מיליון דולר נוספים לפי שווי של 29 מיליון דולר לאחר הכסף. לאחר שני השלבים, יחזיקו אינווסטק והמשקיע בכ-34.5% מהונה של איזי ארה"ב, המרכזת בפועל את עיקר פעילותה של איזי אנרגיה. יצויין, כי במסגרת ההסכמים נקבע כי למשקיעים תהא הזכות למנות שני דירקטורים, כאשר הניהול השוטף והשליטה ישארו ב ידי החברה.

במקביל להסכם ההשקעה, הודיעה היום איזי אנרגיה על המשך הרחבת פעילותה השוטפת, וחתמה על הסכם לרכישת מקבץ בן 42 תחנות דלק בארה"ב בתמורה לכ- 32.6 מיליון דולר. עם השלמת העסקה צפויה איזי אנרגיה לשלוט ב- 93 תחנות דלק בארה"ב עם היקף מכירות של למעלה מ- 160 מיליון גלון (כ-320 מיליון דולר בשנה על פי מחיר נוכחי של כ-2 דולר לגלון), וחנויות נוחות עם היקף מכירות שנתי מוערך של למעלה מ-68 מיליון דולר, כך שבסך הכל יגיע היקף המכירות השנתיות של התחנות והחנויות שבשליטת איזי לכ-400 מיליון דולר. השלמת העיסקה כפופה לקבלת מספר אישורים ולקיומם של מספר תנאים מתלים.

אינווסטק בנק, שהוקם בשנת 1974 בדרום אפריקה, הינו גוף בינלאומי מוביל המספק שירותים פיננסיים, כגון: בנקאות להשקעות, שירותי שוק ההון, בנקאות אישית וניהול נכסים. לבנק כ- 30 סניפים ברחבי העולם המנוהלים ב- 3 מוקדים עיקריים: אנגליה, דרום אפריקה ואוסטרליה. הבנק פעל בשנות התשעים בישראל, כשהיה הבעלים של בנק כללי.

איזי אנרגיה מנוהלת על ידי אבי גפן, לשעבר סמנכ"ל פועלים שוקי הון. כסגן יו"ר החברה מכהן ד"ר אורן זהבי, שעסק ב-8 השנים האחרונות במיזוגים ורכישות בענף האנרגיה בארה"ב.

אלי זהבי, יו"ר איזי אנרגיה, אמר היום: "על אף המצב הקשה השורר בשווקים, איזי אנרגיה ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית שלה על ידי ניצול הזדמנויות לרכישת תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב. הרכישה הנוכחית תרחיב משמעותית את היקף פעילותה של החברה, תתמוך בהוצאות המטה ותחזק את פריסתה הגיאוגרפית של איזי אנרגיה ברחבי ארה"ב. כמו כן, גיוס ההון מקבוצת אינווסטק, המתבצע בתקופה מאתגרת זו, מהווה ציון דרך לחברה, מחזק את החברה ופותח בפניה אפשרויות להמשך רכישת תחנות דלק, על פי תוכנית העבודה של החברה, לרבות הרכישה הנוכחית עליה הודענו היום".