לא רק נתיבי איילון: מלרג זכתה במכרז של מע"צ להקמת מערכת בקרת תנועה ב-78 מיליון שקל

תבצע את עבודות התשתית להקמת מערכת בקרת התנועה לאורך 126 ק"מ של כבישים; הזכייה תצמצם התלות של מלרג בפרויקטים בנתיבי איילון

חברת מלרג, העוסקת בפרויקטים של תשתיות והנדסה אזרחית, דיווחה כי זכתה במכרז של החברה הלאומית לדרכים לביצוע עבודות תשתית לצורך פרויקט מערכת בקרת תנועה ארצית בשיטת תכנון ביצוע (Design Build). היקף הפרויקט נאמד בכ-78 מיליון שקל, כשתקופת הביצוע תתפרסם על פני תקופה של כשנתיים.

במסגרת הפרויקט, תבצע מלרג עבודות תשתית בכבישים הבאים: כביש מס' 1 מגינות סחרוב ועד קיבוץ גלויות; כביש מס' 2 ממחלף פולג ועד צומת גלילות; כביש מס' 4 מצומת רעננה ועד מחלף חולות; וכביש מס' 5 מצומת גלילות ועד צומת קסם.

"גלובס" חשף לפני מספר חודשים את כוונת החברה הלאומית לדרכים להקים מערך בקרת תנועה ארצי שיתפרס על פני 500 ק"מ של כבישים. בשלב הראשון, מערכת בקרת תנועה ארצית תתפרס על פני 126 ק"מ, ותאפשר קבלת מידע בזמן אמת ישירות מהשטח על עומסי התנועה, ניהול אירועים יעיל ומהיר יותר, בקרת התנועה והפצת המידע למשתמשי הדרך ולגורמים נוספים כגון: מדיה, מרכזי בקרה אחרים וכיו"ב.

המערכת אמורה להפחית את העומס בדרכים והקטנת זמן התגובה בטיפול באירועים, כשהמערכת עצמה תהווה את הנדבך המרכזי לכל הממשקים הנוגעים לניהול ובקרת התנועה בכבישים. עבור מלרג הזכייה במכרז היא אירוע מהותי לאחר שבדוחות לרבעון השלישי מחקה החברה כ-11% מהונה העצמי בגלל שהרווח ממספר פרויקטים היה קטן ממה שהניחה החברה.

בנוסף, הזכייה במכרז של מע"צ מצמצמת התלות של מלרג בביצוע פרויקטים בנתיבי איילון, שהיא הלקוחה העיקרית של החברה. מלרג מתמודדת גם במכרז של מע"צ לאחזקת כבישים בצפון הארץ בשיטת PFI בהיקף כספי של כמיליארד שקל.

הרבעון השלישי של 2008 היה פושר עבור החברה - הכנסות החברה ירדו ב-12.7%, מ-60 מיליון שקל ברבעון השני ל-52.7 מיליון שקל ברבעון השלישי. הסיבה לקיטון בהכנסות היא עיכוב בתחילת פרויקטים בהם זכתה החברה, ביניהם צומת הפיל והפרדות מפלסיות של רכבת ישראל.

מלרג הנדסה וקבלנות בבעלותו של מיכאל הירשברג, עוסקת בפרויקטים של תשתיות והנדסה אזרחית. החברה מתמחה בביצוע פרויקטים הנדסיים תחבורתיים מורכבים בעורקי תנועה ראשיים ובעלי נפחי תנועה גדולים, כולל פיתוח צנרת תת קרקעית, הקמת גשרים ומחלפים ועבודות עפר וסלילה. מיכאל הירשברג, מנכ"ל מלרג, ציין כי "מדובר בפרויקט רחב היקף, ואנו מאוד שמחים על הזכייה. מבחינתו זוהי יריית פתיחה למכרזי תשתית נוספים אותם, לפי הפרסומים, מתכננת הממשלה".