נניקשווילי ובן-זקן מכניסים שותפים חדשים למנופים פיננסים: מרקוס וובר וחיים רביבו

בהמשך לחשיפת "גלובס" לפני שבועיים - וובר ירכוש שיעור שליטה דומה (45%) לזה שיהיה לקבוצת השליטה הכוללת את ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי, אליה הצטרף רביבו

חברת מנופים פיננסים , הנמצאת בשליטת אברהם נניקשוילי (58.9%) וג'קי בן-זקן (18.7%), חתמה אתמול (ג') על מזכר הבנות לא מחייב להכנסת שותפים חדשים. חברת Asian Service Trade Control, הנמצאת בשליטת איש העסקים מרקוס וובר, תרכוש שיעור שליטה דומה לזה שיוחזק על-ידי קבוצת בעלי השליטה הנוכחית, אליה יצטרף גם חיים רביבו.

הכוונה היא שבתום העסקה, קבוצת השליטה המחוזקת ברביבו תחזיק ב-45% מחברת מנופים פיננסים, כמו-גם החברה של וובר. נציין כי במצב החדש גרעין השליטה צריך להימנע ממצב בו יעבור את השליטה ביותר מ-90%, כדי לשמור על שיעור אחזקות ציבור מינימלי של 10%, זאת בהתאם לדרישות הבורסה.

רביבו ימזג לתוך חברת מנופים פיננסים את קניון הסטאר סנטר שבאשדוד, ויקבל מניות בהתאם להערכת שווי שתבצע חברת גיזה זינגר אבן. בעסקה להכנסת הפניקס כשותפה (25%) בתחילת השנה הוערך שווי הקניון, המתפרש על 107 דונם, ב-550 מיליון שקל.

השקעתו של מרקוס וובר תבוצע על-ידי המרה של ההלוואות שהעניק עד היום לחברה למניות. ביולי השנה העניק וובר למנופים פיננסים הלוואה של 25 מיליון דולר, שיומרו למניות והסכום יקוזז מהתמורה הכוללת שיידרש לשלם בגין כניסה לשותפות בחברה. בספטמבר חתם וובר על הענקת הלוואה נוספת, של 10 מיליון דולר, אך זו עדיין לא הוענקה.

העסקה תבוצע במניות וברכישת 50% מהאג"ח להמרה, הנמצאות בידי אברהם נניקשוילי. לאחר השלמת העסקה ייקח על עצמו וובר 50% מהלוואות בעלי השליטה שהועמדו לחברה ולחברות הבנות שלה, ו-50% מהערבויות שהועמדו להבטחת הלוואות אלו.

דניאל וקנין, מנכ"ל מנופים פיננסים, אמר היום ל"גלובס" כי "העסקה תתרום ליציבות של החברה ותחזק את בסיס ההון שלה".

וקנין התייחס לטענה כי רמת המינוף של מנופים פיננסים גבוהה מידי. "היא ממונפת כמו חברות אחרות ויש אפילו חברות ממונפות יותר. המשבר לא יימשך לעולם, וצריך לעבוד בזהירות כדי לעבור אותו".

בנוגע לקושי שנוצר עם התפוצצות פרשת המעילה של ברנרד מאדוף ששכר 3 קומות בבניין הליפסטיק של החברה בניו יורק, אמר וקנין כי "הסכם השכירות עם בית ההשקעות נחתם בעבר במחיר נמוך ממחירי השוק והבניין מופיע בספרים בשווי אפס, כך שאין לכך השפעה מהותית. יש כונס נכסים ואני מניח שהוא לא ירצה לצאת בחודשים הקרובים".

מנופים פיננסים נסחרת בבורסה לפי שווי של 123 מיליון שקל בלבד, לאחר שאיבדה 69% מערכה בשנה האחרונה. המועד האחרון להשלמת העסקה הינו סוף חודש פברואר. העסקה צפויה להתבצע בפרמיה משמעותית מעל שווי השוק.