רשות ני"ע הטילה עיצום כספי של 260 אלף שקל על חברת החשמל בשל איחור בהגשת דו"חות

גובה העיצום הכספי הוא ביחס ישיר להון העצמי של החברה וכן ביחס למשך ההפרה ; עיצום כספי משמעותי בגובה כ-390 אלף שקל הוטל על קבוצת ברן בשל אי-דיווח במועד על סיום כהונת דח"צים

רשות ניירות ערך הטילה עיצום כספי של 260 אלף שקל על חברת החשמל בשל איחור של 3 ימים בהגשת דו"חותיה הכספיים. כך עולה מבחינת הקנסות שהטילה הרשות על חברות ציבוריות, בהיקף כולל של כ-1.3 מיליון שקל, בגין הפרות שונות.

כפי שדווח בזמנו ב"גלובס", חברת החשמל איחרה בהגשת דו"חותיה בשל מחלוקת הנוגעת לדיווח לפי כללי ה-IFRS - התקינה הבינלאומית החדשה. כעת מתברר כי בגין כך הטילה עליה הרשות עיצום כספי של 260 אלף שקל.

גובה העיצום הכספי הוא ביחס ישיר להון העצמי של החברה וכן ביחס למשך ההפרה.

עיצום כספי משמעותי, בגובה כ-390 אלף שקל, הוטל על קבוצת ברן בשל אי-דיווח במועד על סיום כהונת דח"צים. מתוך העיצום הכולל, 120 אלף שקל הינם בגין ההפרה, והיתרה היא בשל ההפרה הנמשכת.

על מאגמה תעשיות הוטל עיצום כספי בגובה 275 אלף שקל בשל איחורים משמעותיים לאורך חודשים בהגשת דו"חות כספיים.

כמו כן הוטל עיצום כספי של 60 אלף שקל על יפנאוטו בשל אי-דיווח על נסיבות סיום כהונתו של נושא משרה בחברה. על כפרית הוטל עיצום כספי של 199 אלף שקל בשל אי-דיווח במועד על החלטת דירקוטוריון להקצות כתיבי אופציה למנכ"ל החברה וליו"ר הדירקטוריון.

פרט לכך, הוטלו עיצומים כספיים בגובה 15 אלף שקל האחד על מולטי מטריקס ועל לנוקס השקעות בשל איחור בהגשת דו"חות כספיים; עיצום כספי של 24 אלף שקל על ליטו גרופ בשל איחור בהגשת דו"חות; קנס באותו גובה על ליטו נדל"ן בשל איחור בהגשת דו"חות; וכן עיצום כספי בגובה 24 אלף שקל על זהר תעשיות מוצרי חשמל בשל איחור בהגשת דו"חות.