התפוצץ המו"מ בין פסגות לישיר בית השקעות לרכישת קופות הגמל של ישיר

על סמך ממצאים שעלו מבדיקת נאותות שהסתיימה לפני שבוע - פסגות דרשה הפחתה במחיר העסקה ; המחיר שבו היתה אמורה להתבצע העסקה עמד על כ-180 מיליון שקל - ושיקף יחס של 3%-3.3% על הנכסים

המשא ומתן בין פסגות לישיר, לעסקה שבמסגרתה היה אמור בית ההשקעות פסגות לרכוש את קופות הגמל של ישיר בית השקעות - התפוצץ. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע ל"גלובס" כי במסגרת המשא ומתן, התבצעה בדיקת נאותות לקופות הגמל, שהסתיימה לפני שבוע, ממנה, סברה פסגות, עלו ממצאים המחייבים התאמת מחיר. על סמך הממצאים, פסגות דרשה הפחתה במחיר העסקה, שעמד על כ-180 מיליון שקל, המשקף יחס של 3%-3.3% על הנכסים.

בפסגות סירבו להגיב לדברים. גם מישיר סירבו להגיב לידיעה, אך ל"גלובס" נודע כי את המו"מ הפסיקה ישיר, בשל אי הסכמות בנושאי אי תחרות, ואופן מימון העסקה.

נזכיר, כי לפני כחודש נודע ל"גלובס" כי בית ההשקעות שבבעלות קרן יורק ובניהולו של רועי ורמוס, מנהל משא ומתן מתקדם עם ביטוח ישיר, לרכישת קופות הגמל של ישיר בית השקעות.

בקופות הגמל של ישיר בית השקעות, המנוהל על ידי גיורא סרצ'נסקי, מנוהלים נכסים בהיקף של כ-6 מיליארד שקל. פסגות גמל, בניהולו של עודד ענבר מנהלת כ-22 מיליארד שקל, בעיקר דרך קופת הגמל גדיש. אם היתה יוצאת העסקה לפועל, היתה מנהלת פסגות כ-28 מיליארד שקל, והופכת לאחד מגופי הגמל הגדולים ביותר בשוק.