מאסר על-תנאי למנכ"ל אתר החרמון בגין אסון "חתול השלג" ב-2004

גליק (24) היתה חלק מצוות הפקה עבור מוסף "סגנון" של עיתון "מעריב" ; הצוות התנייע באתר על גבי "חתול שלג", טרקטור זחל במשקל כמה טונות שעוסק ביישור מסלולי הסקי והכשרתם ואינו מיועד להסעת נוסעים

בית משפט השלום בנצרת גזר 6 חודשי מאסר על-תנאי על מנכ"ל אתר החרמון, מנחם ברוך, ושלושה מעובדי האתר, שהורשעו בגרימת מותה ברשלנות של דנה גליק, שנהרגה ב-2004 בהתהפכות "חתול שלג".

גליק (24) היתה חלק מצוות הפקה עבור מוסף "סגנון" של עיתון "מעריב". הצוות התנייע באתר על גבי "חתול שלג", טרקטור זחל במשקל כמה טונות שעוסק ביישור מסלולי הסקי והכשרתם ואינו מיועד להסעת נוסעים. בשלב מסוים החליק ה"חתול". אנשי הצוות נבהלו וקפצו ממנו, כאשר גליק נמחצה למוות תחתיו.

פרקליטות מחוז הצפון העמידה לדין את נהג ה"חתול" סמי שופי, את האחראי על חתולי השלג באתר, שמעון טובול, את מנהל כוח האדם באתר, שאול אוחנה, ואת מנכ"ל האתר ברוך מנחם. היא ייחסה להם עבירות של גרימת מוות ברשלנות, מעשה פזיזות ורשלנות והסעה בכלי תחבורה מסוכן.

בכתב האישום נטען שהם התרשלו בכך שלא אסרו על הסעת נוסעים בחתול, ולא נקטו אמצעי זהירות ובטיחות מתאימים.

הנאשמים, שיוצגו ע"י עוה"ד עילית איסק-פרי ורותי ליטבק, כפרו תחילה בהאשמות וטענו שבמשך עשרות שנים נהגו להסיע אנשים בחתולי השלג. בהמשך הם הגיעו להסדר טיעון שלפיו הם יודו בכתב האישום והפרקליטות תדרוש לגזור עליהם רק מאסר על תנאי וקנס.

התובע בתיק ביקש מבית המשפט לאמץ את ההסדר, והדגיש שהמדינה לא הסתפקה בהעמדת הש.ג. לדין. "להטלת האחריות על מנכ"ל האתר וסגנו יש משמעות מבחינה ציבורית". לדבריו, בהטלת אחריות פלילית על מנהלי האתר יש "מסר לכלל המנהלים שבכל אתר או מפעל, שמוטלת אחריות גם על דרגים גבוהים יותר, המעורבים בכלל הפעילות של המפעל".

הסניגורים טענו, שמצאו רק מקרה אחד של תאונה דומה כתוצאה מהתהפכות חתול שלג, שאירע בקולורדו ארה"ב ב-2006, ושם הוחלט שלא להעמיד לדין בגין רשלנות.

סגן הנשיא, השופט ג'ורג' אזולאי, החליט לכבד את הסדר הטיעון "לאחר לבטים", וגזר על הנאשמים חצי שנת מאסר על-תנאי וכן קנס בסך 5,000 שקל. (ת"פ 19960-06)