טבע קיבלה את אישור רשויות ההגבלים בארה"ב ובאיחוד האירופי לרכישת באר וצפויה להשלים את המיזוג ביום ג' הקרוב

החברות התחייבו כלפי רשויות ההגבלים בשתי היבשות כי יוותרו על כ-15 תרופות המיוצרות בחפיפה מול חברות אחרות לשם שמירה על התחרותיות בשוק ; המכירות השנתיות של אותן תרופות בארה"ב הסתכמו בכ-60 מ' ד'

רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי ממקום מושבה בבריסל שבבלגיה, אישרה הערב את עסקת הרכישה של טבע את באר אשר מחירה המקורי עמד בקיץ על 8.7 מיליארד דולר. מאוחר יותר אישרה גם רשות ההגבלים של ארה"ב את המיזוג בין השתיים.

עם זאת סייגה רשות ההגבלים של האיחוד את פעילותה של טבע בגוש במטרה למניעת התחרות מול יצרניות אחרות באיחוד ונטלה מהחברה הממוזגת של טבע ובאר את הכוח היחס ל-15 תרופות בארצות שונות: "כסעד לחששות הועדה ביחס לתחרותיות בתחום הטיפול בסרטן, תרופות ומוצרי כויטמינים במרשם במספר שווקים, טבע התחייבה שלא למנוע את השימוש ב-15 תרופות לטיפולים בסרטן בברפובליקה הצ'כית, בהונגריה, בפולין, ברפובליקה הסלובקית ובסלובניה, כמו גם 2 תרופות נוספות בפולין" כך הצהיר בכיר באיחוד האירופי.

רשות ההגבלים האמריקנית (FTC) שאישרה גם היא הערב את המיזוג בין טבע לבאר קיצרה בכך את תקופת ההמתנה הנדרשת על פי פסיקת הארט סקוט רודינו.

ה-FTC דרש מטבע ומבאר להסיר מספר פורמולות של 16 תרופות חופפות בשוק הגנרי, אשר שווי המכירות השנתי שלהן מוערך בחברות בכ-60 מיליון דולר. וכן עוד 13 תרופות חופפות המצויים בצינורות האישור לתרופות גנריות.

עם קבלת האישורים מרשויות ההגבלים באירופה ובארה"ב השלימו החברות את כל האישורים הרגולטורים שלהם נידרשו לצורך השלמת המיזוג ביניהן. בהתאם לכך הודיעו החברות כי התאריך שנקבע להשלמת המיזוג יהיה ה-23 בדצמבר, יום ג' הקרוב.

.נזכיר כי לפני כחודש אושר המיזוג בין השתיים על ידי אסיפת בעלי המניות של באר, עליו המליץ הדירקטוריון.

לאחר אישור המיזוג באסיפה של באר זכתה טבע לאישור למימון חלקי של הרכישה בסך 1.75 מיליארד דולר מהבנקים המקומיים, לאומי והפועלים, וזאת כהלוואת גישור לחלק המזומן של העסקה.