הנקראות ביותר

חו"ל ממש ממול

לא צריך לטוס לשופינג בחו"ל: מותגי מעצבים רבים, שעשו עלייה בשנים האחרונות, מאכלסים בהמוניהם את החנויות בארץ הקודש. לפניכם אלה שכדאי לערוך היכרות קרובה עם הקולקציה שלהם לחורף 2009 - שנת המיתון

עשרות מותגי ייבוא עשו עלייה לארץ הקודש בשנים האחרונות. חלק מהם בהחלט שווים היכרות, במיוחד עכשיו, כשאנחנו צריכים לעשות בחירות מושכלות ברכישות שלנו. לפניכם רשימה חלקית של מותגים ומעצבים בסגנונות שונים, שכבר לא צריך לטוס לחו"ל כדי לרכוש אותם (רק קחו בחשבון שכל המחירים בכתבה הם לפני הנחות סוף עונה).

המתריס: Desigual

מותג ספרדי שנולד בברצלונה בשנת 1984 והגיע לארץ ב-2007. פירוש שם המותג הוא: שונה, אחר, ובמקרה הספציפי הזה, הספרדי שלנו באמת לא דומה לשום מותג אחר. יש משהו מתריס וחתרני בעיצוב הדגמים של המותג, אצל הנשים והגברים כאחד. בכל בגד אפשר למצוא אינספור דיטיילים, אם זה כפתורים צבעוניים, רקמות או הדפסים גרפיים של סלוגנים ומספרים עם שילובים בלתי-אפשריים של חומרים כמו לורקס, עור, קטיפה, רוכסנים, אבנים ושרוכים.

למרות עומס החומרים והצבעוניות האמיצה, הדגמים לא נראים מוגזמים או מתאמצים. גם הגזרות של הדגמים לא סטנדרטיות, הן תמיד יהיו בקצוות של סקאלת העיצוב - אובר-סייז או צרות, אלכסוניות או מסובבות. לא תמצאו כאן גזרה סטנדרטית או בגד שלא עבר מניפולציה משמעותית ומרתקת.

זהו אחד המותגים המעניינים והמפתיעים. Desigual נמכר בכ-80 מדינות בעולם, כשכל קולקציה כוללת כ-600 פריטים בכל עונה.

מחירים: 329-2,200 שקל להשיג ברשת חנויות בוטיק FM

האיכותי: אמריקן וינטאג'

מותג בייסיק איכותי שמגיע אלינו מצרפת. הוא הוקם בפברואר 2005 על-ידי מייקל אזולאי, ובאותה שנה כבר עשה עלייה לארץ. המותג מתאפיין בעיקר בחלקים עליונים במגוון רחב מאוד של גזרות ואורכים: גופיות, חולצות, טוניקות ושמלות קלילות, כשכל הפריטים עשויים בדי טריקו וטישו מ-100% כותנה, שעברו טיפול שגורם להם להיראות יוזד ויוצר תחושה של החולצה הישנה מפעם, זאת שאת הכי אוהבת ולא מוכנה לזרוק גם אם עברת איתה אירועים קשים.

קולקציית החורף כוללת גם מכנסי טייטס נעימים ורכים וסריגים מקשמיר איכותי. היתרון הגדול של המותג הוא באיכות הבדים והתפירה, שמרגישים כמו עור שני על הגוף. כל הפריטים מגיעים בצבעוניות מונוכרומטית ובתיכשוט עדין מאוד: כפתורים קטנים במפתחי החולצות, כיווץ במחשוף וחגורת שרוך דקיקה שנקשרת ברישול במותן. פלטת הצבעים כהה ומעושנת.

מחירים: 180-1,500 שקל להשיג ברשת עמנואל, בעלמה במרכז בעלי מלאכה 9 בת"א, בבנקר בדיזנגוף 210 בת"א, בזנוקה בקרית-מוצקין ובחנויות מעצבים

המוטרף: FEET01

מותג הולנדי שנולד באמסטרדם בשנת 2002. ארבע שנים אחר-כך, ב-2006, הוא הגיע לארץ והביא איתו אופנת רחוב מדליקה ואיכותית.

כל 400 הפריטים שמרכיבים את הקולקציה לנשים ולגברים מגיעים עם סרט מידה של 10 פיט ומלאים בטירוף עיצובי, מעוף והומור, שמתבטא בצורת חולצות עם פפיוני ענק מודפסים, צעיפים מוגזמים שמחוברים לבגדים, ז'קטים ארוכים מניילון בצבעים זרחניים, ז'קטים קצרים מחויטים ושמלות מצמר דקיק בצבעי אדמה. הפריטים של המותג נותנים תחושה של עליסה בארץ הפלאות - הכל מותר, הכל אפשרי, אתם רק צריכים להתלבש, להשתחרר ולצאת למסע.

מחירים: 229-3,000 שקל להשיג ברשת חנויות בוטיק FM ובחנויות נבחרות בארץ

החתרני: Religion

המותג רליג'ן הוקם בלונדון ב-1989 כמותג טי-שירטס עם מסרים חתרניים-הומוריסטיים בסגנון "אלביס חי ועובד במיקרוסופט". רק באמצע שנות ה-90 התרחב המותג לכדי מותג אופנה של ממש, עם קולקציות מלאות לנשים ולגברים, ובשנת 2004 הוא הגיע לישראל.

עם הקמתו החלו אנשי המפתח בחברה לבנות אותו בבריטניה ומחוצה לה כמותג אנדרגראונד חתרני, כשההשראות שלהם מגיעות מהרחוב, מהגרפיטי על הקירות ומטיפוסים אקסצנטריים תימהוניים שמצאו את עצמם מאוחר יותר מרוחים על בגדי המותג.

אל קולקציות הנשים והגברים הצטרף בחורף 2007 גם ליין "Religion קידס" לילדים ולילדות מגיל שנה וחצי ועד 14.

היתרון של Religion נמצא בדיטיילים. כל פריט בכל אחת מהקולקציות מטופל בשטיפות, בצביעות, בהדפסים, ברקמות, בקרעים ובשפשופים שקשה מאוד לחקות. העולם הגרפי של Religion יוצא בעיקר מעולם המוזיקה ומתרבות הפאנק-רוק, עם הרבה גולגולות, מלאך המוות, סמלי להקות רוק משנות ה-70 וסמלי הרכבי פאנק-רוק משנות ה-80. אפילו דמויות מוכרות ותמימות כמו הדמויות המצוירות של הלוני טונס מגיעות כשפניהן צבועות בנוסח האיפור הכבד של להקת "קיס". אבל אפשר גם למצוא דגמים הרבה יותר רגועים וסולידיים, כמו טוניקות חלקות עם שרוולי עטלף וחולצות עם מפתחים גדולים וא-סימטריים.

מחירים: 219-790 שקל להשיג בעלמה, מרכז בעלי מלאכה 9 ת"א, בבנקר, דיזנגוף 210 ת"א, בנאו בכפר-סבא, בריפ ברחובות, בטרויה בקרית-שמונה ובחנויות מעצבים מובחרות

המיוחד: מרג'יאלה

מרטין מרג'יאלה נחשב למעצב האופנה של מעצבי האופנה. ריי קאוואקובו ואלכסנדר מקווין לובשים את העיצובים שלו באופן קבוע, וכבר שנתיים אפשר לרכוש את יצירותיו אצלנו בארץ. בשנת 1988 הקים מרג'יאלה עסק משלו בבריסל, ובתוך זמן קצר פרץ בסערה לעולם האופנה בפריז.

המבקרים התקשו להבין את הסגנון המיוחד שלו וכינו אותו "דה-קונטרוקציה". הוא מתאפיין בתפרים גלויים בצדו החיצוני של הבגד, בחוטים תלויים שנראים כמו קורי עכביש ובגרביונים עם "רכבות" שגורבים מעל לנעליים. גם התווית של מרג'יאלה, מלבן בלי כיתוב שמחובר בצורה רשלנית לבגדים, עשתה הרבה רעש בעולם האופנה.

את הקולקציה לחורף 2009 מבית מרטין מרג'יאלה אפשר לחלק לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה כוללת חליפות צמר מחויטות עם כיסים תלת-ממדיים, מכנסים בחיתוכים א-סימטריים וכתפיים מודגשות עם כריות כתף גדולות. הקבוצה השנייה מורכבת מבדים סרוגים, שמעוצבים בצורה א-סימטרית עם משחקי שכבות, שמלות מעטפת עם כתף שמוטה, סריגי עטלף גדולים וקרדיגנים גדולים.

מחירים: 1,200-4,500 שקל להשיג בקום איל פו רדיקל, בית בנמל, האנגר 26 נמל ת"א

האוונגרדי:

קום דה גרסון

מעצבת האופנה היפנית, ריי קאווקובו, הקימה בשנת 1969 את המותג "קום דה גרסון" (מצרפתית: "כמו הנערים/הגברים"). קאווקובו, 64, היא אחת ממעצבות האופנה המשפיעות והחשובות במאה ה-20, ונחשבת לאמה הרוחנית של שישיית המעצבים המפורסמת מאנטוורפן. כבר שנה שאפשר לרכוש את יצירות האופנה שלה בארץ.

קאווקובו אוהבת לשחק בתוך גבולות האוונגרד הקיצוני. היא עוטפת את הדוגמניות בשמלות מרופדות שכמעט בלתי ניתנות ללבישה, ויוצאת בהצהרות מתריסות שבאות לידי ביטוי בעיצובים המרתקים שלה.

בקולקציית החורף החדשה של קום דה גרסון היא בחרה לצאת מתוך הקונספט של "טעם רע עדיף מחוסר טעם", ויצרה דגמים מלאים בגוונים של אדום, שחור, ורוד ולבן, עם הרבה תחרה, רשתות וסרטים.

מחירים: 1,550-3,350 שקל להשיג ברשת קום איל פו

החצוף: See by Chloe

המותג הצעיר של בית האופנה קלואי. הוקם בשנת 2001 כדי לספק לצרכניות אפשרויות נוספות מעבר לעשרת הפריטים שהיו בקולקציה הקלאסית של קלואי, וכדי לתת אלטרנטיבה יותר זולה ופחות סולידית.

כראוי למותג-בת, המותג הצעיר נסמך על האיכויות של מותג האם המוערך, אבל עם עיצובים יותר חצופים וסקסיים שגורמים לחצאיות להיות קצרות יותר, להדפסים להפוך לגדולים יותר, למותן לטפס גבוה יותר ולבדים להיות צבעוניים יותר. הקולקציה כוללת סריגים, ווסטים, טוניקות, שמלות, מעילי עור, ג'ינסים וטייצים, כשההשראה כולה יוצאת מתוך שנות ה-60 וה-70 עם הדפסים פסיכודאליים שפרוסים על שמלות מיני.

מחירים: 1,990-4,490 שקל להשיג ברשת פקטורי 54

המסקרן: Coming Soon

קבוצת Yohji Yamamoto הקימה בשנה האחרונה את מותג Coming Soon, שמיועד לנשים ולגברים שרוצים ללבוש יאממוטו, אבל רוצים קו עיצובי משוחרר יותר, מדליק יותר וזול הרבה יותר.

הקולקציה הראשונה של המותג החדש מעניינת יותר מהקו הראשי והיקר של יאממוטו. אפילו, יש אומרים, מאפילה עליו. היא כוללת 170 פריטים לגברים ו-200 פריטים לנשים, ואפשר למצוא בה טי-שירטים, ג'ינסים וז'קטים מחויטים. אפשר לראות את טביעת ידו של יאממוטו בחליפות הא-סימטריות, בז'קטים מהבדים הבוהקים ובמכנסיים שנגמרים מעל הקרסול. כיריית פתיחה של קולקציה ראשונה, מדובר בסיפור הצלחה מעורר סקרנות.

מחירים: 1,330-3,740 שקל להשיג ברשת פקטורי 54

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות