הרשות השנייה טרם קיבלה מידע על הפקות שבוטלו חד-צדדית על ידי הזכייניות

בעוד היוצרים מפגינים, הנהלת הרשות השנייה מצפה למידע על חוזים של הפקות שבוטלו כבר כשלושה שבועות, והמועד האחרון הוא מחר

על אף ניסיון הרשות השנייה להתערב לטובת היוצרים בנושא ביטול ההפקות באופן חד-צדדי על ידי זכייני ערוצים 2 ו-10, היוצרים טרם העבירו הסכמים שהופרו לכאורה. ל"גלובס" נודע כי למרות שמחר (שני) הוא היום האחרון להעברת חוזים שהופרו כביכול באופן חד-צדדי על ידי הזכייניות לאור המצב הכלכלי ומצב שוק הטלוויזיה, עד כה לא התקבלו ברשות השנייה חוזים שכאלה.

לפני כשבוע, החליטה מועצת הרשות השנייה, לאור מצוקת היוצרים בעת הזו ולאחר טענות רבות באשר לביטול חד-צדדי של הפקות על ידי ערוצים 2 ו-10, לפרסם מודעה שתקרא ליוצרים אשר נפגעו מהתנהלות זו להעביר לידיה את החוזים במטרה לבדוק אותם.

במודעה שפורסמה על ידי הרשות השנייה ביום שלישי האחרון בארבעת העיתונים היומיים, נכתב: "הרשות השנייה פונה ליוצרות וליוצרים אשר זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 התקשרו עימם בהסכמים להפקת תוכניות בערוצים אלה אך ביטלו את ההפקות לאחרונה להעביר את חוזי ההפקה והנתונים לאיגודים המייצגים אתכם עד ליום ה-22 בדצמבר (שיעבירו אותם לרשות השנייה). נתונים אלה יסייעו לקיים בדיקה של מצב שוק ההפקה בישראל כיום".

עם פרסום המודעה, הבהירה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, כי אין בכוונתה לטפל בביטולן של הפקות מז'אנר הריאליטי - אלא רק מז'אנרים מסוגה עלית הכוללים גם דרמה ותוכניות תעודה. עוד נודע, כי המועצה מעוניינת להנחות את הרשות לבצע העברת סכום של 2 מליון שקל לשם פרסום מיידי של מכרז לסרטים דוקומנטריים של הרשות השנייה, במטרה להזרים כסף לתעשייה בעת הנוכחית.

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "המודעה נועדה לסייע לאיגודי היוצרים לאסוף מידע על הפקות מוקפאות או מבוטלות. נציגי האיגודים נתבקשו להעביר מידע מרוכז ואנו ממתינים לכך למעלה משלושה שבועות. יש להדגיש שהמידע ייבחן ע"י הנהלת הרשות ותעשה בדיקה למול הזכיינים. בהתאם לכך תגבש הרשות עמדתה לגבי עומק הפגיעה ודרכי הטיפול של הרשות".