מחקר: בושם משפר את הביטחון העצמי של גברים

המחקר גילה כי מה שמושך נשים לגברים הוא לא הבושם, אלא הביטחון העצמי המשודרג שלהם בשל השימוש בבושם החדש


חוקרים באוניברסיטה של ליברפול, בשיתוף צוות של חברת יוניליבר, מצאו כי גבר המשנה את ריח גופו באמצעות בושם מתאים יכול לשפר את הביטחון העצמי שלו, ובכך להיות אטרקטיבי יותר לנשים. המשמעות היא, שלא הריח החדש הוא שמושך נשים, אלא הביטחון העצמי המשודרג של הגבר, הוא שעושה את העבודה.

המחקר התבצע כאשר מחצית מהנבדקים קיבל מיכל ספריי המכיל של בושם מסחרי ומרכיבים מונעי בקטריות, ואילו המחצית האחרת של הנבדקים קיבלה מיכל ספריי זהה, המכיל נוזל פלסיבו עם ניחוח המתנדף מייד עם התזתו ללא כל מרכיבים אקטיביים. איש מהנבדקים לא יכול היה לדעת מה מטרות הבדיקה, אך אלה שקיבלו את הבושם ללא מרכיבים אקטיביים ידעו כי הוא חדל כמעט מיידית להפיץ את הריח. במשך מספר ימים עברו המשתתפים משתי הקבוצות מבדקים פסיכולוגיים, שהראו כי הביטחון העצמי עלה אצל אלה שקיבלו את הבושם האקטיבי.

החוקרים הציגו בפני הנשים קטעי ווידיאו של הגברים משתי הקבוצות, כך שהנשים לא יכלו להבחין בריח שנדף מהגברים. מרבית הנשים הראו עניין רב בגברים עם הבושם האקטיבי, וכמעט שלא התייחסו לאותם גברים עם הבושם הפיקטיבי. המשמעות היא, שלא הבושם הוא שמושך את הנשים, אלא הביטחון העצמי של הגברים המשתמשים בו.

פרשנות העורך:

תובנה חדשה זו עשויה לתת תנופה לתחום הקוצ'ינג לאימון אישי שייועד בעיקר להעלאת הביטחון העצמי של גברים הן בתפישה התדמיתית שלהם מול המין הנשי, והן בתחומים נוספים כמו קריירה, הישגיות בספורט, בלימודים ובהעשרה עצמית. יחד עם זאת, אין חשש שמכירות הבשמים והדאודורנטים לגברים ייפגעו מכך.