יובל בן זאב חותך את ההמלצה ומחיר היעד של גזית גלוב ב-55%: "קנו את האג"ח והניחו למניותיה"

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' הוריד את ההמלצה ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 20 שקל - גבוה ב-10.3% משער הפתיחה ; "תזרים המזומנים מסייע לחברה לנהוג בתבונה ולנצל הזדמנויות" - אך התשואה באג"ח גבוהה מתשואת הדיבידנד

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', חותך היום (ג') את ההמלצה ומחיר היעד של גזית גלוב . בן זאב הוריד את ההמלצה של חברת הנדל"ן ל-"תשואת שוק" מ-"תשואת-יתר" ואת מחיר היעד הוריד ב-55% לעומת מחיר היעד הקודם. המחיר המעודכן עומד על 20 שקל - נמוך ב-25 שקל ממחיר היעד הקודם וגבוה ב-10.3% בשער הפתיחה של המניה בבורסה בתל-אביב. המניה מגיבה בירידות, שהגבוהה מביניהן היום היתה בשיעור 5.2%.

"קנו את אגרות החוב והניחו למניותיה", קורא בן זאב בסקירתו. לדבריו, "תזרים המזומנים מסייע לחברה לנהוג בתבונה ולנצל הזדמנויות" - אך התשואה באג"ח גבוהה מתשואת הדיבידנד, העומדת על 7.5% לשנה. "גזית גלוב היא חברה טובה המנוהלת היטב. החברה נהנית מחוסן פיננסי גבוה ומתזרים מזומנים חזק", הוא מוסיף.

גזית גלוב בשליטת חיים כצמן היא חברת הנדל"ן הציבורית הגדולה בבורסה באחד העם, עם שווי שוק 2.27 מיליארד שקל, המשקף לחברה אובדן ערך של 57.3% מתחילת 2008. לדבריו של בן זאב, כי שמרנות החברה באה לידי ביטוי גם ביתרות המזומנים וקווי האשראי המובטחים (למעלה מ-2 מיליארד שקל) וגם ב"פריסה המאוזנת וארוכת הטווח של לוח הסילוקין של התחייבויותיה".

לגזית גלוב 7 סדרות של אגרות חוב (א' -ו' ו-ט' ) אשר ערכן הנקוב 6.62 מיליארד שקל, אך שווי השוק שלהם מסתכם ב-4.48 מיליארד שקל, 67.7% בלבד. דירוג האשראי של גזית גלוב הינו "-AA" מטעם S&P מעלות ו-"Aa3" ממדרוג, הדרגה הרביעית מלמעלה. התשואה השנתית נטו לפדיון נעה בין 9.15% ל-14.56%. הריבית שהן נושאות עומדת על 2.75%-7.121%, אך יש לציין כי רק חלק מהסדרות צמודות - ובסיסי ההצמדה נעים בין מדד המחירים לצרכן, הדולר והאירו. המח"מ נטו נע בין 3.54 ל-8.02 שנים. מנהל מחלקת המחקר, אגב, ממליץ במיוחד על סדרה ד' ואומר: "ההשקעה באג"ח עדיפה במשוואת סיכון-סיכוי".

במודל הערכת שווי נכסי נטו (NAV) שיוצק בן זאב, שווי המניה עומד על כ-19.5 שקל, "ואם נתעלם מיצירת ערך בנכסים בפיתוח נקבל שווי של של כ-16 שקל בלבד", הוא אומר. "לכאורה, נקודת מבט זו לא מעודדת אותנו לרכוש את המניה, אבל חשוב לזכור כי השווי הסחיר מבטא מחירים נמוכים בחברות המוחזקות ולכאורה יש כאן מנוף על ההזדמנות".

שווי השוק של גזית גלוב מבטא תשואה של כ-8.2% על ההכנסות מהשכרת נכסים (NOI), הגבוהה ב-4.9% מהתשואה באג"ח ממשלת ישראל וב-6% מעל אג"ח ממשלת ארה"ב, הנכס חסר הסיכון ביותר בעולם. אטריום, החברה הבת האוסטרית, מיוחסת כבעלת פוטנציאל יצירת ערך גבוה ביותר, בשל הארגון מחדש העתידי ויתרות המזומנים שלה (1.4 מיליארד אירו), שבן זאב סבור שתשמור עליהן כדי לשרת את בעלי האג"ח.

אטריום , החברה הבת האוסטרית, מיוחסת כבעלת פוטנציאל יצירת ערך גבוה ביותר, בשל הארגון מחדש העתידי ויתרות המזומנים שלה (1.4 מיליארד אירו), שבן זאב סבור שתשמור עליהן כדי לשרת את בעלי האג"ח. עוד בהקשר זה, נציין כי על פי דיווח המגיע מהבורסה הווינאית עולה, כי גזית גלוב ביצרה אחזקותיה בחברה (בין היתר באמצעות האג"ח להמרה) ונכון ל-28 בנובמבר מחזיקה במשותף עם CPI, קרן השקעות הנדל"ן של סיטיגרופ , 25.74% מזכויות ההצבעה.

[להמלצות אנליסטים]

גזית גלובגזית גלוב