הח"כים ימשיכו להרוויח ב-2009 "רק" 33 אלף ש' בחודש פלוס תוספות ורכב צמוד: ועדת הכנסת החליטה על הקפאת שכר

הח"כים היו אמורים ליהנות מינואר הקרוב מתוספת של כ-1,000 שקל בחודש למשכורת

שכר חברי הכנסת יוקפא ב-2009 - כך החליטה היום (ג') ועדת הכנסת. שכר חברי הכנסת העומד על כ-33 אלף שקל וכולל גם תוספות שונות ורכב צמוד, היה אמור להתעדכן כבכל שנה בחודש ינואר ב-3%. החלטת הוועדה, שנשענה על המלצות ועדת גרונאו ועלתה לדיון לאור המשבר הכלכלי, התקבלה פה אחד.

1.4 מ' ש' חיסכון

אם לא היתה מתקבלת ההחלטה להקפיא את שכרם, היו נהנים חברי הכנסת החל מחודש ינואר מתוספת של כ-1,000 שקל למשכורת. גם בשנת 2002 הוקפא שכר חברי הכנסת: בשל המיתון הכלכלי התכנסה ועדת הכנסת בנובמבר 2001 והחליטה כי שכרם לא יעודכן בשנה העוקבת. הקפאת השכר תחסוך כ-1.4 מיליון שקל בשנה.

הקפאה וולונטרית?

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, סיפר במהלך הדיון כי האוצר יוזם הצעת חוק להקפאת שכר בכירים בשירות המדינה ובמגזר הציבורי הצמודים למדד המחירים לצרכן, שצפויים ליהנות מתוספת שכר בחודש ינואר. לוין פנה לאחרונה למספר ועדי עובדים במגזר הציבורי וביקש מהם להקפיא באופן "וולונטרי" את תוספות השכר לשנת 2009. על פי הערכות, הקפאת שכר הבכירים במשק צפויה לחסוך למדינה למעלה מארבעה מיליון שקל בשנה.

בתוך כך, מחר צפויה ועדת הכספים של הכנסת לדון בהקפאת שכר הבכירים במגזר הציבורי, ובהם נשיא המדינה, ראש הממשלה, השרים וסגניהם, נגיד בנק ישראל, מבקר המדינה וכן שופטים. ככל הנראה תאושר ההצעה, שכן מרבית חברי הוועדה צפויים להצביעה בעדה.