הדולר מאבד גובה לקראת פרסום נתוני הצריכה הפרטית בארה"ב: נחלש ב-0.62% ל-90.4 ין

גלובס tv האירו מוסיף 0.22% ל-1.3966 דולר ; הליש"ט מוסיפה 0.31% ל-1.4774 דולר ; נתוני הזמנות מוצרי צריכה בני קיימא עשויים לגרום לתנודתיות אשר תוגבר על ידי השווקים הלא נזילים לקראת חופשת חג המולד

הדולר מאבד גובה ביחס למטבעות המובילים בעולם לקראת פרסום נתוני הצריכה הפרטית והזמנות מוצרים ברי קיימא בארה"ב (15:30 שעון ישראל), ובעיקר כנגד המטבע היפני שנתפס בתקופה הנוכחית כמקלט.

הלילה, סקר BSI של ייצור בקנה מידה גדול הראה שהסנטימנט ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה לפחות 4 שנים. מדד אמון הסקטור היצרני ביפן ירד ל 44.5- נקודות ברבעון הרביעי, בהשוואה ל 10- נקודות ברבעון השלישי. הקבינט היפני אישר סכום שיא של 88.55 טריליון ין (980 מיליארד דולר) לתקציב של השנה הפיסקלית הקרובה.

נתוני הזמנות מוצרי צריכה בני קיימא עשויים לגרום לתנודתיות אשר תוגבר על ידי השווקים הלא נזילים לקראת חופשת חג המולד. הנתונים הפונדמנטליים מארה"ב נחשבו לברומטר של מצב הכלכלה הגלובלית כולה, והסוחרים מקווים שהתאוששות בשוק הצריכה הגדול בעולם יגביר את הביקושים העולמיים. הצפי הוא שההזמנות ירדו בשיעור איטי יותר בנובמבר לעומת החודש הקודם ל-3%- לעומת 6.2%-.

האירו מוסיף 0.22% ל-1.3966 דולר ; הליש"ט מוסיפה 0.31% ל-1.4774 דולר ; הדולר מאבד 0.62% ל-90.4 ין ; הדולר האוסטרלי נסוג ב-0.28% ל-0.6792 דולר

רוב הסוחרים מתעלמים מהשווקים לקראת חג המולד ולכן השווקים מאוד לא נזילים. משמעות הדבר היא שנפח קטן יחסית עשוי להשפיע בצורה משמעותית על שער החליפין, וישנו איום של תנודתיות פתאומית כתגובה.

מחלקת המחקר של TRIFX

חברות הפכו לפסימיות שכן הביקושים הזרים למכוניות ומוצרי אלקטרוניקה מיפן ירדו. מוקדם יותר השבוע, המאזן המסחרי צנח עמוק יותר לטריטוריה שלילית שכן היצוא צנח ברמת שיא של 26.7% בנובמבר. התוצאות משקפות את סקר טנקן האחרון, אשר הראה שסנטימנט הייצור ירד בצורה חדה ברבעון הרביעי לרמה הנמוכה ביותר מאז 1999. כפי שהזכרנו אז, התוצאה תחמיר את החולשה הקיימת בשוק התעסוקה שכן חברות יקצצו בתפוקה, והדבר יכביד על השכר, ההכנסה ויגרמו לצרכנים להפחית בצריכה.

ניסיון לאושש את צמיחת היצוא עשוי להיות אחת האופציות היחידות שעדיין עומדות לרשות קובעי המדיניות. להפחתות הריבית אין הרבה אפשרות לסייע שכן הריבית ברמה של 0.1% בלבד ותמריץ פיסקלי מסוכן לאור הנטייה המפורסמת של היפנים להעדיף חיסכון על פני הוצאה. הדבר מאפשר לממשלה להתערב בשוקי המט"ח כדי להחליש את הין ולגרום למוצריה להיות זולים יחסית לקונים זרים. בכירים יפניים רמזו בגלוי על אפשרות להתערב בשבועות האחרונים.

[לאתר המט"ח]