"התעשייה צריכה לקבל בימי המשבר סיוע ממשלתי על מנת להמשיך בעשייה הסביבתית"

כך יו"ר איגוד הכימיה בכנס השנתי של האיגוד ; הוסיף כי "כניסת ישראל ל-OECD היא הזדמנות לייצר מסגרת חקיקתית ולאפשר פיתוח כלכלי ותעשייתי תוך שמירה על הסביבה"

"כניסת ישראל ל-OECD הינה הזדמנות לייצר מסגרת חקיקתית, הזהה לזו הקיימת בעולם, ולאפשר פיתוח כלכלי ותעשייתי תוך שמירה על הסביבה". כך אמר אשר גרינבאום, יו"ר איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים, בכנס השנתי של האיגוד שנערך אתמול (ג').

גרינבאום אמר עוד כי על הממשלה להירתם ולעודד השקעות בתחום, כחלק מהשקעה בתשתיות. "עליה לבצע השקעות משמעותיות בנושאים שיביאו לשיפור באיכות הסביבה, ובכללם זירוז הבאת הגז הטבעי לתעשייה, עידוד הקמת מתקנים לייצור אנרגיה חלופית, שדרוג והקמת מרכזי טיפול בשפכים ועוד. התעשייה, שחרטה על דגלה כיעד אסטרטגי טיפול בסביבה, צריכה לקבל בימי המשבר סיוע ממשלתי על מנת להמשיך בעשייה".

עוד ציין גרינבאום כי יש ליצור מנגנונים בין התעשייה, הממשלה והציבור, אשר יאפשרו חקיקה בת-קיימא ולאורך זמן, וזאת תחת מסגרות רגולטוריות קיימות בעולם כגון IPPC (Integrated Pollution and Prevention Control). התעשייה נערכת למימוש ה-IPPCבאופן וולונטרי ורואה בכך יעד אסטרטגי אליו יש לשאוף.

השר גדעון עזרא, אשר פתח את הכנס, אמר כי המשרד להגנת הסביבה מגבש תוכנית לאומית לכניסת ישראל לOECD, וציין כי הפיתוח הכלכלי של המדינה תלוי ביכולת לקיים תעשייה תוך שמירה על הסביבה.