למרות ההתנגדויות - אושר לקדם את הקמת היישוב ניצנית בחולות חלוצה בנגב, בהיקף של 1,500 יחידות דיור

המתנגדים טוענים כי יש חלופות טובות יותר למיקום הישוב, אשר פוגעות פחות בסביבה ובשטחים הפתוחים

הוועדה הארצית לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) אישרה אתמול (ג') לקדם את הקמת היישוב ניצנית, באזור ניצנה בנגב, 70 ק"מ דרומית מערבית לבאר שבע, בהיקף של 1,500 יחידות דיור.

הוועדה אישרה את קידום התוכנית למרות התנגדות מצד החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים ופורום תיירות פתחת ניצנה, הטוענים כי מיקומו המתוכנן של היישוב החדש הוא בלב שטח פתוח וערכי וכי יש חלופות טובות יותר למיקומו, אשר פוגעות פחות בסביבה ובשטחים הפתוחים.

שי טחנאי, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע במחוז דרום: "החברה להגנת הטבע שותפה לרצון לחזק את ההתיישבות, בפרט באזורי הפריפריה. לתפיסתנו, יש להשיג יעד זה בראש ובראשונה על-ידי עיבוי הישובים הקיימים. אלו המצויים בחבל אשכול ובאזור ניצנה עדיין רחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם, ובחלקם אף מגודל מינימלי המאפשר קיום קהילה מאוזנת ועצמאית. עם זאת, פיתחת ניצנה יכולה לספוג תוספת של יישובים חדשים, כאשר יש בכך בכדי לחזק את ההתיישבות הקיימת ואין פגיעה בערכי הטבע והנוף.

מיקומו המוצע של היישוב הפרברי ניצנית, על ראשי הגבעות, יפגע ברצף השטח האיכותי הפתוח של פיתחת ניצנה, ולא יתרום לחוסנם של היישובים הקיימים. לתפיסתנו, המרחב של הגבעות מדרום מערב לכביש ניצנה עזוז צריך להישמר כמרחב פתוח המוגדר ברובו כשטח לשימור טבע ופעילות פנאי ונופש. יש חשיבות לשמר את המרחב בין האתרים ולא רק את האתרים עצמם, כגון: תל ניצנה, מערת ניצנה, חמוקי ניצנה, החוות הקדומות ועוד".