כפי שנחשף ב"גלובס": הושגה הסכמה ממשלתית סביב תוכנית לתמיכה בשוק העבודה

בר-און: "ערך עליון של כבוד האדם ביכולת שלו התפרנס עומד בראש מעייני כולם ללא הבדלים בין משרים ומפלגות"

שר האוצר רוני בר-און, שר הרווחה, יצחק הרצוג, ושר התמ''ת, אלי ישי, נועדו היום ודנו בצעדים הנדרשים לצורך חיזוק שוק התעסוקה בעקבות המשבר הכלכלי. שלושת השרים הגיעו להסכמה על שורת הצעדים הנדרשים לחיזוק שוק העבודה והנחו את הצוותים המשותפים להשלים את פרטי התוכנית בתוך שבוע ימים לקראת הצגתם בפני הממשלה.

נזכיר כי מתווה התוכנית מגובש בחודשים האחרונים על ידי פורום האג'נדה החברתית-כלכלית של הממשלה המורכב מנציגי האוצר, בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה, הביטוח לאומי ושירותי התעסוקה. עקרונות התוכנית נדונו עם ההסתרות והמעסיקים והיום תתקיים ישיבה נוספת בין הצדדים המיועדת לדון שוב בפרטי התוכנית הכוללת.

כפי שנחשף אמש ב"גלובס" הצעדים העיקריים של התוכנית כוללים: סבסוד שכר למפוטרים אשר ישתלבו לעבודה בעלת שכר נמוך, הגשמת הקריטריונים לזכאות בדמי אבטלה, סבסוד בהוצאות נסיעה למקומות עבודה מרוקחים, עידוד השתלבות של עובדים ישראלים בתחום הסיעוד, עידוד ישראלים להקמת עסקים קטנים וסיוע למפעלים למימון חופשה ללא תשלום במקום פיטורי עובדים.

בתום הפגישה אמר שר האוצר כי "ערך עליון של כבוד האדם ביכולת שלו התפרנס עומד בראש מעייני כולם ללא הבדלים בין משרים ומפלגות. תוכנית זו היא נדבך נוסף מהתוכניות שכבר הוצגו. לא נהסס לנקוט בצעדים נוספים בתחומים שיסייעו למשק להתמודד עם האתגרים העתידיים ככל שיידרש".