מצב ההנפקות בנאסד"ק לא מרתיע את FriendFinder: מתכננת גיוס של 460 מיליון דולר

החברה מפעילה מספר רשתות חברתיות, ומוציאה לאור את מגזין הגברים "פנטהאוס" מאז שנרכשה ב-2007 על-ידיה, ותשתמש בתמורת ההנפקה להחזר חוב בסכום דומה

הסערה הפיננסית ממשיכה להתחולל, אולם שוק ההנפקות הראשוניות, שרבים העריכו כי יהיה סגור לתקופה ארוכה, לא כל שכן לחברות אינטרנטיות, מעורר השבוע עניין מחודש. אתמול (ג') הגישה חברת האינטרנט ,FriendFinder המנוהלת ע"י מארק בל, תשקיף לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), במטרה לגייס 460 מיליון דולר. מספר המניות שבכוונתה להנפיק לא צוין וכן לא ניתן לגזור ממנו את השווי המתוכנן לחברה בהנפקה. הבנק הרוסי Renaissance Capital, עתיד להיות החתם של ההנפקה הנוכחית.

FriendFinder הוקמה ב-1998 והיא מפעילה מספר רשתות חברתיות, ומוציאה לאור את מגזין הגברים "פנטהאוס". לדבריה, החברה מכוונת לקהילת הרווקים והסווינגרס הגדולה בעולם. בדצמבר 2007 נרכשה החברה על-ידי חברת פנטהאוס, שהודיעה על כוונתה להיכנס לתחום שירותי האינטרנט לקהילת הגולשים המבוגרת. סכום העסקה אז נע בין 400 ל-500 מיליון דולר, ובמארס 2008 שינתה החברה את שמה ל-FriendFinder networks.

שנת יובש

החברה מציינת בתשקיף שרק 43 הנפקות התבצעו בארה"ב השנה, בהשוואה ל-272 הנפקות ב-2007. בסך הכל הצליחו לגייס סכום של 28 מיליארד דולר ב-2008, בהשוואה ל-59.7 מיליארד דולר ב-2007. בנטרול הנפקת הענק של ויזה, שהייתה בהיקף 18 מיליארד דולר, הרי שהשנה שחונה במיוחד מבחינת היקף ההנפקות הראשוניות. בין החברות שהונפקו השנה נמצאות רק 4 חברות טכנולוגיה או תקשורת, בהשוואה ל-69 חברות מהתחום שהונפקו בשנה שעברה.

FriendFinder הביעה את רצונה להנפיק כבר ברבעון השני של השנה, אז הכריזה כי היא מעוניינת לגייס 250 מיליון דולר. מתשקיף החברה עולה כי הכנסותיה ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-244 מיליון דולר, בהשוואה ל-27 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ביחס הפוך לגידול בהכנסות גם ההפסדים תפחו ל-32 מיליון דולר, בהשוואה לכ-15 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2007.

הכנסות ממנויים

עוד נכתב בתשקיף, כי החברה מתכוונת להשתמש בכספים שהיא תגייס במטרה להחזיר את החוב שיש לה, אשר עומד על כחצי מיליארד דולר. לדבריה, אין בכוונתה להישען על מודל פרסומי, כמקור עיקרי ליצירת הכנסות, וההכנסות שכן הגיעו מפרסום באתרים שברשותה היו זעומות.

על-פי comScore, מספר המבקרים באתר מדי חודש עומד על למעלה מ-59 מיליון איש. לדברי החברה, מספר המשתמשים הרשומים שמשלמים עבור השירותים שמציעה החברה עומד על כ-1 מיליון איש מדי חודש, כאשר 77.2% מההכנסות החברה מגיעות מהגולשים הללו. מספר העובדים בחברה מסתכם ב-423 איש.