אלביט מערכות והתעשייה האווירית יספקו לחיל האוויר הטורקי מערכות משולבות למודיעין חזותי ב-141 מליון דולר

חלקה של אלביט מערכות יסתכם ב-87 מליון דולר וחלקה של התעשייה האווירית יהיה 54 מליון דולר ; אי.בי.אי: "צמיחתה של אלביט בשנים הקרובות מובטחת"

אלביט מערכות והתעשייה האווירית הודיעו היום כי חברות הבת שלהן, אלביט מערכות אלקטרואופטיקה- אלאופ בע"מ ואלתא מערכות בהתאמה, זכו בחוזים בהיקף כולל של 141 מליון דולר, כשמתוכם 87 מליון דולר לאלביט מערכות ו-54 מליון לאלתא, לאספקת מערכות משולבות למודיעין חזותי (IMINT) עבור חיל האוויר הטורקי. החוזה ייכנס לתוקף בכפוף להשלמת תהליך העברת התחייבות לביצועים בפרוייקט מאלביט מערכות אלקטרואופטיקה ואלתא. שטר ההתחייבות המדובר צפוי להמסר בשבועות הקרובים והמערכות יסופקו במסגרת החוזה תוך ארבע שנים.

מניית אלביט מערכות רשמה מתחילת השנה ירידה חדה של 24.6%. ירידה מתונה בהרבה ממדד המעו"ף שהיא חברה בה שירד מתחילת השנה ב-47.7%.

גיל בשן מבית ההשקעות אי.בי.אי. הותיר את מחיר היעד למניה על 53 דולר והעלה את המלצתו ל"קנייה" מ"ניטרלי". כשמחיר היעד משקף למניה פרמיה של 24.7%. בשן ציין, כי "אלביט צפויה להציג תשואה עודפת בשנה הקרובה. לדבריו, הצמיחה של אלביט בשנים הקרובות מובטחת ומצבה הפיננסי איתן".

לדברי בשן, "מנועי הצמיחה שיצרה אלביט בשנים האחרונות צפויים להמשיך ולהביא לגידול מואץ בפעילות לא רק בטווח הבינוני אלא גם בטווח הארוך".

חיים רוסו, מנכ"ל אלביט מערכות אלקטרואופטיקה אמר כי "אנו גאים מאוד בכך שחיל האוויר הטורקי, הנחשב לאחד מחילות האוויר המתקדמים בעולם, ישתמש במערכות המודיעיניות שלנו במשימותיו המוטסות. המערכת שלנו מתבססת על פתרון בשל ומוכח, שנבחר עד עתה על ידי חילות אוויר של מספר צבאות מובילים במדינות שונות בעולם וכבר ביצעה אלפי שעות מבצעיות מוצלחות, בתנאים קשים במיוחד".

ניסים הדס, סמנכ"ל התעשייה האווירית ונשיא אלתא, אמר כי "אלתא פיתחה לאורך השנים מערכות מודיעין חזותי רבות, החל מפודים המותקנים במטוסי קרב, דרך מטעדי מל"טים ועד להתקנת מערכות SAR במטוסי מנהלים. חלק ממערכות ה-SAR נמצאות כבר בפעילות מבצעית במספר ארצות. במקביל לפיתוח המכ"ם ויכולות האינטגרציה של המערכת, אלתא פיתחה בנוסף יכולות פיענוח נרחבות ליישומי מודיעין, סיור ותצפית. חוזה זה תומך באופן משמעותי בשימור מעמדה של אלתא כמובילה עולמית בתחום המערכות המודיעיניות באופן כללי, ובתחום מערכות המודיעין החזותי המשולבות בפרט". הדס הוסיף: "אנו גאים לשתף פעולה עם אלאופ בפרויקט זה".