יבוא דשני אשלג לסין רשם בנובמבר ירידה של 18%; הרוסים דורשים להעלות את מחירי האשלג לסינים ב-200 דולר

החוזים על מחירי האשלג לסינים צפויים להיסגר בתחילת 2009 ; אי.בי.אי: להקטנת ההיצעים בפוספט אין עדיין השפעה על המחירים ; ווסטרן פוטאש דיווחה על הנפקה פרטית של 8.5 מיליון מניות ; כי"ל תמשיך לייצר אשלג כרגיל אך תקטין את ייצור הפוספט

ווסטרן פוטאש הודיעה היום על הנפקה פרטית של 8.5 מיליון מניות במחיר של 33 סנט למניה. ההנפקה מותנת באישורה של בורסת טורונטו. החברה תשתמש בכסף שתגייס מההנפקה להמשך הקידוח של אתרי הכרייה במניטובה וסקסצ'ואן.

מניית ווסטרן פוטאש (סימול: WPX.T) איבדה אתמול 10% וננעלה על מחיר של 0.225 דולר קנדי למניה. שווי השוק של החברה עומד על 21.81 מיליון דולר.

נציין כי בתחילת השבוע (ג'), ענקית הדשנים פוטאש דיווחה על רכישה עצמית של 2.95 מיליון מניות. בכך מגיע מספר המניות שרכשה החברה ל-22.85 מיליון מתוך תוכנית עליה הכריזה בינואר לרכישה עצמית של 31.5 מיליון מניות. פוטאש הנמיכה את תחזיותיה לשנת 2008, והיא צופה כי הרווח למניה לשנת 2008 יעמוד על כ-10.75 דולר למניה לעומת 12 דולר בתחזית הקודמת.

כי"ל הודיעה כי בניגוד לחברות דשנים אחרות היא אינה מורידה את היקפי ייצור האשלג וזאת בשל יכולת האחסון בסדום. בדשני פוספט צפויה כי"ל להקטין את הייצור ולהתאים אותו לביקושים. ההזמנות של כי"ל מוסתות לאירופה שם יכולת האחסון מוגבלת הרבה יותר.

על פי נתוני המכס של סין, יבואנית הדשנים הגדולה ביותר בעולם, יבוא דשני אשלג רשם ירידה של 18% בהשוואה לנובמבר 2007 ועמד על 564.2 מיליון טון. השבוע החל המשא ומתן בין סין ליצרניות האשלג מרוסיה ושכנותיה שדורשות עלייה של 200 דולר ביחס לחוזה הקודם עם הסינים.

להערכת האנליסטים יובל זעירא וגיל בשן מאי.בי.אי, להקטנת ההיצעים בפוספט אין עדיין השפעה על המחירים והם צפויים להתאזן עם הירידה הצפויה במלאים של היצרניות.

חנקן- המחירים הנוכחיים קרובים מאוד לעלויות הייצור. דשני אמוניה ב-US Gulf עומדים כיום על 249 דולר לטון זה השבוע השלישי ברציפות.

אשלג - מחירי הספוט על דשני האשלג עומדים כעת על 775 דולר לטון ונסחרים ברמה הזאת כבר ארבעה שבועות ברציפות.

פוספט (DAP) רושם ירידה של כ-21% בהשוואה לשבוע שעבר וירידה של 38% בהשוואה למחיר לפני שבועיים. באי בי איי מעריכים כי להקטנת ההיצעים אין עדיין השפעה על המחירים והם צפויים להתאזן עם הירידה הצפויה במלאים של היצרניות.

[לאתר חוזים עתידיים]