אבגול תרחיב את קווי הייצור בסין וארה"ב בהשקעה של 56 מיליון דולר

אבגול תגדיל את החזקתה בחברה הנכדה הסינית ל-75% לעומת 50% כיום בהשקעה של כ-13.75 מיליון דולר

חברת אבגול , המייצרת בדים לא ארוגים לשוק ההיגיינה, דיווחה היום על שלושה הסכמי רכישה עם ספק ציוד גרמני לרכישת קו ייצור חדש עבור חברה נכדה הפועלת בסין ושידרוג של שני קווי יצור של אבגול אמריקה, חברה נכדה אחרת של אבגול בארה"ב.

העלות הכוללת של רכישת קו הייצור, השדרוגים וההשקעה בתשתיות עומדת על 56 מיליון דולר. העסקה מותנית בקבלת אשראי מבנק גרמני או מימון ממקור אחר.

קו הייצור בסין לבד לא ארוג צפוי להניב תפוקה שנתית של כ-15 אלף טון בד לא ארוג. כשקו הייצור יחל להיות מסופק לחברה הסינית במספר משלוחים שיחלו ברבעון השני של 2009. תחילת העבודה בקו הייצור החדש צפויה לרבעון הראשון של 2010.

הוספת השדרוגים לקו הייצור של החברה בארה"ב צפוי להוסיף כ-3,500 טון בד ארוג לתפוקת הייצור של קו הייצור הקיים, כשהשדרוג אמור להיות מושלם במהלך שנת 2009.

אבגול דיווחה במקביל כי תגדיל את שיעור החזקתה בחברה הסינית ל-70% בכפוף להרחבת הסכם Joint venture . זאת, לעומת החזקה של 50% כיום. תמורת 20% מהמניות תשלם אבגול כ-11 מיליון דולר. החברה התחייבה לרכוש מהשותף המקומי בנוסף 5% ממניות החברה ובכך היקף האחזקה של החברה יגדל בסופו של דבר ל-75% תמורת השקעה של כ-13.75 מיליון דולר.