הקנס השבועי של ההתאחדות לכדורגל: 120-100 אלף שקלים

על-פי גורמים בהתאחדות, זהו הסכום הממוצע שקוזז עד היום מהתמלוגים שהתקבלו מהטוטו בגין הפרות של הסכם השיווק ; הטוטו קיזז להתאחדות גם 1.5 מיליון שקלים בגין סירובה של מכבי חיפה לחתום על ההסכם

הטוטו יקזז כ-1.5 מיליון שקלים מהסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל בשל סירובה של מכבי חיפה לחתום עליו. כך סוכם בין הצדדים. הסכום המדובר היה אמור לעבור לקבוצה דרך ההתאחדות תמורת פרסום הטוטו במשחקים שלה, אולם לאור התעקשות הבעלים של חיפה, יעקב שחר, לא להסכים לדרישות הוחלט על הקיזוז. הקיזוז יפגע ישירות בהקצבות ההתאחדות לחיפה, ולא בקבוצות האחרות.

לאור הקיזוז הטוטו אמור להעביר להתאחדות השנה 58.5 מיליון שקלים ולא 60 מיליון שקלים כמסוכם. עם זאת עדיין לא מדובר בסכום סופי, משום שעל כל הפרה של אחת הקבוצות במהלך המשחקים (למשל אי קיום טקס פתיחה, או אי הצבת שלטי הפרסום במקום שנקבע), הטוטו יפחית עוד כספים.

נציין שהכסף מועבר מהטוטו להתאחדות בהדרגתיות במהלך העונה, כך שמכל תשלום חודשי מקוזזים הקנסות בגין אי מילוי ההוראות. על פי הערכות של גורמים בהתאחדות, עד היום נעו הקיזוזים בסכומים של בין 100 ל-120 אלף שקלים לכל מחזור משחקים.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט