ארגון פשיעה ישראלי ניסה להשתלט על 50 מיליון דולר באמצעות צוואה מזויפת

בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד בניסיון לזייף את הצוואה של בת למשפחת מחקשווילי, שהיתה מהמשפחות העשירות במדינה

בית משפט השלום בת"א האריך היום (ה') בשמונה ימים את מעצרו של בועז יעקב, בן 41 מרמלה, שנעצר בחשד שניסה להשתלט באמצעות צוואה מזויפת על ירושה בסך 50 מיליון דולר של רחל מיכקשווילי ז"ל, בת למשפחת מחקשווילי, שהיתה מהמשפחות העשירות בישראל.

אב משפחת מחקשווילי היה אדם אמיד, שבבעלותו למעלה מ-26 נכסי נדל"ן, לרבות בניינים ודירות בת"א, ירושלים, הרצליה, טבריה ועוד. הנכסים בת"א מצויים ברחובות הרצל, נחלת בנימין, בן-יהודה, רוטשילד ומונטיפיורי (שם שוכנת כיום מסעדת "קיוטו סלסה").

את עיזבונו חילק בין חמשת ילדיו: הבן אהרון ישר מחקשווילי (שנפטר ב-94' בגיל 87), בן נוסף ושלוש בנות, שלא נישאו ואין להן ילדים. אחת הבנות היא רחל מיכקשווילי ז"ל. לאהרון מחקשווילי היו ארבעה ילדים, אך במשך השנים הוא הפקיד את ניהול עסקיו בידי שלוש אחיותיו.

ב-87' אף עבר להתגורר בבית שלהן וזמן קצר אחר כך כתב צוואה, בנוכחותן, שבה הוא מוריש להן את כל רכושו, למעט 300 אלף דולר, אותם ציווה להקמת קרן צדקה לזכר הוריו, וכן 5,000 דולר שציווה לבנו, ו-100 שקל שציווה לכל אחת משלוש בנותיו. הוא אף מינה את האחיות למנהלות עיזבונו.

בית המשפט המחוזי, ולאחריו העליון, ביטלו את תוקפה של הצוואה, מחמת השפעה לא הוגנת של האחיות, ש"שלטו בו 'שלטון אמזונות' והשפיעו עליו להתנתק מילדיו". מאותה סיבה ביטל אשתקד בית המשפט העליון את הוויתור עליו חתם מחקשווילי מחלקו בירושת אחיו והעברת חלקו לטובת האחיות.

ילדיו של מחקשווילי, שהוכרזו כעת כיורשים החוקיים, הגישו לרשם הירושות בקשה לצו ירושה ואז התברר להם כי אצל הרשם הופקדה צוואה מזויפת של דודתם רחל, ה"מורישה" את הנכסים לגורמים אחרים. הם מיהרו להגיש תלונה במפלג ההונאה של משטרת ת"א.

גנב דברי דואר מבני המשפחה

על-פי החשד, בועז יעקב פעל בשירותו של ארגון פשיעה שניסה להשתלט על ירושה בהיקף 50 מיליון דולר, שהותירה אחת האחיות. זאת, תוך הגשת צוואה מזויפת לרשם הירושות. במשטרה חושדים שיעקב הצליח בדרכים שונות לדלות פרטים על בני המשפחה ועל נכסיה, בין היתר אחרי שגנב דברי דואר שיועדו להם. אחר כך שלח לעורך הדין שערך את הצוואה של האחות אישה מטעמו שתתחזה לאחת האחיות, והיא דאגה לשנות את שמות היורשים בצוואה.

העבירות המיוחסות ליעקב הן קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבלת דבר במירמה, שימוש במסמך מזויף, הגשת תצהיר כוזב, שיבוש מהלכי משפט וגניבת דבר דואר. אתמול הגיע חוקרי המשטרה לביתו, אך יעקב הספיק להימלט. ברשותו נתפסו מסמכים הקשורים לאחות המנוחה, שנגנבו מביתה לאחר מותה. השופט חנן אפרתי ציין שבכל החומר שהמשטרה הניחה בפניו ישנם "מוליכים ברורים בין המשיב לעבירה הנחקרת". (מ' 16326/08).