אחרי הקפאת שכר הח"כים והשרים: בר-און יבקש הקפאה גם אצל בכירי המגזר הציבורי

אגף הממונה על השכר באוצר: החיסכון הצפוי מהקפאת שכר הבכירים ובעלי התפקידים בגופים הציבוריים יגיע לכ-30 מיליון שקל ; במשרד האוצר מעריכים כי בר-און יאמץ את היוזמה, שכן הוא התבטא בנושא בחיוב בתקופה האחרונה והזכיר את החשיבות של לתת דוגמה אישית

אחרי הקפאת שכר השרים והח"כים מגיע תור בכירי המגזר הציבורי. ל"גלובס" נודע כי אגף הממונה על השכר באוצר מכין את התשתית להקפאת תוספות השכר לבכירי המגזר הציבורי. על פי חישובים של אגף הממונה על השכר, אשר הגיעו לידי "גלובס", החיסכון הצפוי מהקפאת שכר הבכירים ובעלי התפקידים בגופים הציבוריים יגיע לכ-30 מיליון שקל. מתוכם, כ-5 מיליון שקלים כבר נחסכו שכן העלאות השכר ל-545 ח''כים ושרים (כולל גמלאים) כבר הוקפאו לפי החלטת ועדת הכספים שהתקבלה אתמול. עם זאת, ההקפאות עליהן הוחלט אתמול כוללות רק את חלק קטן של בכירי המגזר הציבורי.

בר-און יאמץ

עוד נודע כי בכוונת הממונה על השכר, אילן לוין, להציג לשר האוצר רוני בר-און כבר בימים הקרובים את הנתונים ואת היוזמה להמשך הקפאת שכר בכירי המגזר הציבורי, אשר משכורתם צמודה למדד או לשכר הממוצע במשק ונכון להיום צפויים ליהנות מתוספות שנעות בין 3% ל-4%. מדובר בכ-1,600 בכירים (כולל גמלאים) שהקפאת התוספות בשכרם צפויה להניב חיסכון של 23 מיליון שקל.

במשרד האוצר מעריכים כי בר-און יאמץ את היוזמה, שכן הוא התבטא בנושא בחיוב בתקופה האחרונה והזכיר את החשיבות של לתת דוגמה אישית. בכיר באגף הממונה על השכר אמר ל"גלובס" כי המהלך מומלץ לא רק בגלל טעמים של חיסכון לקופה הציבורית אלא בעיקר כדי להעביר מסר: "החשיבות העיקרית במהלך היא סימבולית. לא סביר שבשוק הפרטי מפטרים ובמגזר הציבורי מעלים שכר. שר האוצר אמר זאת כמה פעמים". גורמים באוצר מעריכים עוד כי המהלך חיוני שכן הוא גם מאותת לעובדים הלא בכירים במגזר הציבורי שאין זה הזמן לדרישות לתוספות שכר בשנה הבאה.

גורמים באגף הממונה על השכר טוענים עוד כי יש חשיבות רבה להשלמת המהלך שהחל אתמול עם הקפאת שכר ח"כים ושרים, שכן המצב כפי שהוא היום עלול לגרום לחוסר איזונים בשיטת התגמול בשירות הציבורי.

קרי, ייתכן כי שכרו של מנכ''ל חברה ציבורית אשר שכרו צמוד לשכר של שר לא יעודכן, לדוגמה, בעוד שכר סגניו כן יעודכן כי הם צמודים למדד המחירים לצרכן.

נזכיר כי לצורך ביצוע ההקפאה יש צורך בחקיקה, כפי שנעשה אתמול, ואין צורך בהתערבות או בהתייעצות עם הסתדרות העובדים.