ציטוטי השנה של טייקוני הנדל"ן: הצצה נוספת להבטחות המתוקות של לבייב, תשובה, אקירוב, כצמן, חץ וזיסר

מוסף הנדל"ן של "גלובס" בחר עבורכם את הציטוטים הנבחרים של 2008 ו-2009 מטייקוני הנדל"ן שהתעוררו לבוקר חדש

לפני שנה הם דיברו ושיווקו בלי הרף את חברות הנדל"ן שלהם, בניסיון לכסות על ניצני המשבר שהחלו לצוץ גם אצלם. שנה אחרי, די בהקשבה לאותם אנשים, שמדברים כבר הרבה פחות, כדי להבין את גודל אי הוודאות והחשש מפני השנה הבאה.

מוסף הנדל"ן של "גלובס" בחר עבורכם את הציטוטים הנבחרים של 2008 ו-2009 מטייקוני הנדל"ן שהתעוררו לבוקר חדש, והרי הם לפניכם.

לב לבייב - 15 בספטמבר 2007

"מצפה לנו שנה נהדרת. כן משבר, לא משבר, אני בטוח שנעשה ביצועים נהדרים. הכי זולה היום זו דווקא ארה"ב ואנחנו נכנסים שם לעסקים מאוד גדולים"

חיים כצמן - 15 בספטמבר 2007

"כשהאבק ישקע ויראו מי זה מי, אנחנו נהיה שם. אני יודע שכולם מבינים את זה אבל רוצים מניות שאפשר להרוויח מהן מהיום למחר. אצלנו אפשר להרוויח גם מחרתיים"

נתן חץ - 28 באוקטובר 2007

"באפט אמר שהוא מפחד כשכולם גרידיים וגרידי כשכולם מפחדים. אני מתחיל לחשוב גרידי. בטווח של חמש שנים המחירים בארץ יהיו גבוהים בכ-20%-25%. זו שאלה פשוטה של היצע וביקוש. מצב דומה יש בלונדון ובמנהטן, רק שפה המחירים הם 10% מלונדון ו-20% ממנהטן"

איליק רוז'ינסקי - 18 בדצמבר 2007

"למשקיעים לטווח ארוך רצוי לרוץ ולרכוש את המניה. אף אחד לא יודע מה יהיה אורך המשבר ועד כמה הוא יהיה עמוק. מה שבטוח הוא שנגמרה התחרות הגדולה"

לב לבייב - 12 בפברואר 2008

"מבלי להמליץ על המניה, אם נבדוק את הנכסים של אפריקה ישראל לעומת המחיר, נראה שכרגע זו המניה הטובה והמציאה הטובה ביותר בשוק"

אלפרד אקירוב - 2 במארס 2008

"תקופה רעה היא התקופה הכי טובה לעשות כסף. אפשר לעשות עסקים מצוינים דווקא בימים קשים בהם אין הרבה מתחרים. דווקא עסקים גרועים קשה לעשות בתקופה בה הבנקים מגלים פחות נדיבות"

חיים כצמן - 2 במארס 2008

"אני קצת פחות אופטימי מחבריי ולא מציע לאף אחד להשקיע במגורים בארה"ב ואולי גם באירופה. אני לא מאמין שבשנתיים הקרובות זאת תהיה השקעה טובה. גם לגבי משרדים - בארה"ב יש מלאי עצום של משרדים שיצאו לשוק"

מוטי זיסר - 2 במארס 2008

"הרבה גופים כלל לא יודעים מה עומק הבעיה שאנו נמצאים בה כיום, ובמצב כזה כדאי לא לעשות כלום"

אלפרד אקירוב - 5 במארס 2008

"היום חוץ מארה"ב ומאירופה יש עוד עולם. פעם היו שלושה מיליארד, היום שישה. יש היום גם הודו, סין, רוסיה ומזרח אירופה. אף אחד שם לא שמע על מיתון"

יצחק תשובה - 17 במארס 2008

"משבר הנדל"ן בארה"ב יחלוף עד סוף השנה. ברבעון השני תתחיל התעוררות ממשית והרבעון השלישי יהיה מצוין. סביר להניח שמשבר הסאב-פריים יימחה מעל פני האדמה עד סוף השנה כלא היה".