הזינוק במחירי הנפט הוביל את אסיה לנעילה חיובית: ההנג-סנג עלה ב-1% וסידני הוסיפה 1.1%

[לבורסות בעולם] הניקיי עלה ב-0.1% ; חברות הביטוח היפניות מיטסואי סומיטומו, Aioi ביטוח ו-ניסאי דווה, מנהלות משא ומתן מתקדם למיזוג הפעילות שלהן כבר בסתיו הקרוב.

לאחר דישדוש בתחילת יום המסחר, המדדים המובילים באסיה נעלו את היום בעליות בהובלת מניות האנרגיה כשהנפט מתקרב במהירות לרף 40 הדולר לחבית. שוקי אסיה עומדים לנעול את אחת השנים הקשות ביותר בהיסטוריה ועם צפי לשנה קשה לא פחות ב-2009.

גם בשבוע הקרוב צפוי המסחר בשווקים הפיננסים להתנהל על מי מנוחות וזאת לאור השילוב של מיעוט פרסומי מאקרו יחד עם שבוע מסחר מקוצר לרגל השנה האזרחית החדשה, אשר תשבית את מרבית השווקים בימים רביעי וחמישי.

בסין, לעומת זאת, מדד שנחאי המשולב סיים בירידות זה היום השישי ברציפות בשל צפי לפגיעה ברווחי החברות הסיניות ודאגה מהאקלים הכלכלי הנוכחי בסין.

"רוב המשקיעים בסין עדיין פסימיים באשר למצבה הכללי של הכלכלה הסינית, בעיקר לאחר שמדינות האיחוד האירופאי נכנסו למיתון", אמר קסטור פנג, אנליסט בסאן האנג קאי פייננשל. "מרבית החברות הסיניות צפויות להתמודד עם תנאים לא פשוטים בשנה הקרובה", הוסיף האנליסט.

דרום-קוריאה הודיעה אתמול (א') כי היא מתכננת להשקיע 37 טריליון וון (28.5 מיליארד דולר) בבניית תחנות חשמל גרעיניות ומופעלות בגז עד שנת 2022, במטרה לצמצם את תלותה בנפט ולעמוד בביקוש הגובר לאנרגיה.

דרום-קוריאה, שמייבאת כמעט את כל הנפט שהיא צורכת, מנסה לצמצם את תלותה בנפט גולמי ולגוון את מקורות האנרגיה שלה, לאחר שמחירי הנפט העפילו ביולי לשיא של 147.27 דולר לחבית. עד סוף 2022, יגדל כושר ייצור החשמל של דרום-קוריאה, הכלכלה הרביעית בגודלה באסיה, ל-100.9 ג'יגה וואט, לעומת 65.9 ג'יגה וואט.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.1% ל-8,747 נקודות ; מדד הנג-סנג הוסיף 1% ל-14,328 נקודות ; מדד שנחאי המשולב ירד ב-0.06% ל-1,850 נקודות ;מדד S&P/ASX 200 עלה ב-1.09% ל-3,621 נקודות ; מדד סנסקס 30 נסחר בעליות לפני הנעילה

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.39% ל-90.45 ין לדולר.

מניות בכותרות

חברות הביטוח היפניות מיטסואי סומיטומו , Aioi ביטוח (סימול: 8761 בטוקיו) וניסאי דווה (סימול: 8759 בטוקיו), מנהלות משא ומתן מתקדם למיזוג הפעילות שלהן כבר בסתיו הקרוב. כך דיווח עיתון ה"ניקיי".

מניות האנרגיה, סנוק , וודסייד פטרוליום ו-BHP בילטון ריכזו עניין על רקע העלייה במחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בפברואר עולה כעת ב-4.93% ל-39.57 דולר, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

עיתון ה"ניקיי" דיווח כי חברת הטכנולוגיה NEC תשקיע ביחד עם ניסן מוטור 100 מיליארד ין (1.11 מיליארד דולר) לייצור סוללות ליתיום להטענת כ-200 אלף כלי רכב חשמליים והיברידים.

מניות טויוטה וקנון ריכזו עניין בשל צפי לפגיעה ברווחים על רקע הירידה החדה בביקושים ברחבי הגלובוס והתחזקות הין ביחס לדולר, מה שמוריד מהאטרקטיביות של היצואנים היפניים.