הוגשה תביעה נגד חברת נדל"ן.קום בטענה שהפרה את "חוק דואר זבל"

התביעה טענה כי חברת הנדל"ן העוסקת בין היתר בשיווק נכסי נדל"ן באמצעות האינטרנט, הפרה את התיקון לחוק שנכנס לתוקף בתחילת דצמבר, בכך ששלחה 2 הודעות דואר פרסומיות, ללא אישור מבעל תיבת הדוא"ל ולא ציינה בכותרת ההודעה כי מדובר בפרסומת

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה אתמול (א') תביעה מהראשונות בישראל כנגד חברת נדל"ן שפעלה בניגוד לתיקון לחוק שזכה לכינוי "חוק דואר זבל", ושנכנס לתוקף בתחילת דצמבר 2008. התביעה הוגשה נגד חברת נדל"ן .קום. ישראל, העוסקת בשיווק נכסי נדל"ן, בין היתר באמצעות האינטרנט.

על פי כתב התביעה, שהגיש אילון עישר, עו"ד במקצועו, שלחה החברה הנתבעת במהלך חודש דצמבר הודעת דואר אלקטרוני, בה הוצעו למכירה נכסי נדל"ן שונים בישראל. התובע, פנה לחברה וביקש ממנה לחדול ממשלוח הודעות, וזו הצהירה כי התובע הוסר מרשימת התפוצה. עם זאת, יומיים לאחר שמסרה הצהרה זו, קיבל התובע הודעת דואר אלקטרוני פרסומית נוספת מהחברה.

על פי כתב התביעה, הפרה התובעת את הוראות "חוק דואר זבל" בכך ששלחה שתי הודעות דואר פרסומיות, ללא אישור מבעל תיבת הדוא"ל ובכך שבהודעת הדואר האלקטרוני הראשונה, לא צוין בכותרת ההודעה כי מדובר בפרסומת.

התובע, עו"ד אילון עישר, מסר בתגובה: "התיקון לחוק מטיל איסור על משלוח הודעות דואר
פרסומיות, ללא אישור פוזיטיבי מבעל תיבת הדואר ומטיל סנקציות אזרחיות ופליליות על שולח ההודעות ואף מאפשר הגשת תובענה ייצוגית. תביעה זו הוגשה לאחר שהתראות שנשלחו לנתבעת, לא הועילו וזו המשיכה להפר את הוראות החוק".

על פי החוק, בית המשפט רשאי לחייב את חברת הנדל"ן בתשלום של 1,000 שקל בגין כל הודעת דואר אלקטרוני ששלחה בניגוד לחוק.

מחברת נדל"ן.קום, המיוצגת ע"י עו"ד נתי אגמון, נמסר בתגובה: "מקורה של התביעה - בטעות בהבנתו של התובע את הוראות התיקון לחוק. התיקון לחוק מבחין בין נמענים קיימים לבין נמענים חדשים, אשר רק לגביהם נדרש המפרסם לקבל הסכמה פוזיטיבית לצורך משלוח דואר פרסומי. מאחר שהתובע היה נמען קיים, אשר קיבל בעבר דואר פרסומי מנדל"ן.קום, הוצעה לו, בהתאם להוראות התיקון לחוק, האפשרות להסיר את פרטיו מרשימת התפוצה, וכשביקש לעשות כן - אלו הוסרו.