השלב האחרון במכרז הפרסום של הטוטו יתקיים ביום חמישי

המתמודדים: זרמון, שלמור, יהושע וגליקמן ; הראשון בדירוג יקבל את תקציב ווינר, בהיקף 18 מ' שקל, והשני את תקציב טוטו, בהיקף 12 מ' שקל

ביום חמישי ייערך השלב האחרון במכרז על תקציב הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט - כך נודע ל"גלובס". על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום זרמון-גולדמן, שלמור-אבנון-עמיחי, יהושע TBWA וגליקמן-נטלר-סמסונוב. סדר ההופעה של המשרדים במועצה להסדר הימורים בספורט יהיה: גליקמן-נטלר-סמסונוב, יהושע TBWA, שלמור-אבנון-עמיחי וזרמון-גולדמן.

השלב בו מתמודדים המשרדים כולל מצגות קריאייטיב למותג 'ווינר', שבסופם ינוקדו עבודות המשרדים ע"י חברי וועדת המכרזים. בתום הניקוד יפתחו מעטפות ההצעות המסחריות שיהוו 40% מההצעה הכוללת, ואז יוכרז על הזוכה.

לאחר שקלול ההצעות הכספיות ייבחרו שני משרדים: זה שיקבל את הניקוד הגבוה ביותר יטפל במותג ווינר, עם היקף תקציב של 18 מיליון שקל בשנה; והשני בדירוג יטפל במותג טוטו, עם תקציב של 12 מיליון שקל בשנה.

לשלב הנוכחי קדם שלב סינון בו ערכה ועדת המכרזים ביקור התרשמות אצל ארבעת המשרדים שעלו לשלב האחרון; וכן במקאן אריקסון ובפוגל אוגילבי - שלא עלו לשלב האחרון במכרז. עוד קודם עברו ששת המשרדים בשלב הקודם בחינת "שואו רייל" - תיק העבודות הקריאטיבי של כל משרד, בו הציגו המשרדים עבודות קריאייטיב בתחומים שונים כגון טלוויזיה, שילוט ואינטרנט. כזכור המכרז של המועצה להסדר הימורים בספורט כלל 5 שלבים, כאשר השלבים הראשונים היו בחינת העמידה בתנאי הסף ובדיקות העבודה הקריאטיבית של המשרד.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", תנאי הסף של המכרז קבעו כי משרדים שיוכלו להתמודד על התקציב הם כאלה שהיקף הפעילות שלהם לא נפל מ-70 מיליון שקל בשנים 2006 ו-2007, ובכל אחת משנים אלה היה למשרד שני לקוחות עם היקף תקציב פרסום של 10 מיליון שקל ללקוח.

את המסמכים רכשו 12 משרדים, מתוכם עברו עשרה את הסינון הראשוני. המכרז כולל גם את רכישת המדיה, לרבות באינטרנט, אך ייתכן כי בהמשך ייערך מכרז נוסף לתחום האינטרנט.

כיום מורכב מערך הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט משני משרדים: שלמור-אבנון-עמיחי, המטפל במותג טוטו; ויהושע TBWA, המטפל במותג ווינר. *