סוף הסאגה, בינתיים: מחזיקי האג"ח של הכשרה החזקות ביטוח אישרו דחיית פרעון האג"ח שתוכנן ליום רביעי הקרוב

מדובר בפריסת חוב ראשונה בשוק האג"ח הקונצרניות ; בית המשפט העליון האריך את הצו הארעי כנגד קיום העסקה - אלבר נדרשת להשיב לערעור עד יום ה' הקרוב

מחזיקי האג"ח של הכשרה החזקות ביטוח , בניהול עופר טרמצ'י ובשליטת אלי אלעזרא, אישרו היום באסיפת מחזיקי האג"ח דחייה של חודש בתשלום האג"ח שתוכנן ליום רביעי הקרוב. במקביל, מחזיקי האג"ח מינו צוות שייצגם במו"מ עם החברה על הסדר פריסה מחדש של החוב, שיכלול את מיכל אבטליון מכלל פיננסים נאמנויות - הנאמן של האג"ח של הכשרה, עו"ד אמיר בר טוב ומוטי בן ארי.

מדובר בצוות ראשון מסוגו בשוק האג"ח הקונצרני שהוקם למטרת הסדר חוב חדש עם חברה שמתקשה בהחזר תשלום האג"ח, במטרה למנוע חדלות פירעון ולאפשר המשך עסקים רגיל והחזר הכסף במועד מאוחר יותר. זאת, בדומה לרעיון אותו הובילה רשות ניירות-ערך בתוכנית ההתערבות של האוצר, אם כי לא במסגרתה.

אתמול, בעקבות החשש שעסקת אלבר -הכשרה החזקות ביטוח לא תצא אל הפועל בשל בעיות לוח-זמנים, פנתה קבוצת אלעזרא למחזיקי האג"ח של הכשרה אחזקות ביטוח בהצעה לדחייה המיידית של תשלום האג"ח ובהצעה להסדר פריסה מחדש של חוב האג"ח, כך שיכלול גם את התשלומים עד סוף 2009.

במסגרת זו הציעה החברה למחזיקי האג"ח מתווה חדש להחזר החוב לפיו הריבית בהיקף של 8% תשולם למחזיקי האג"ח מדי שנה ב-31 בדצמבר, ואילו קרן האג"ח תיפרע בצורה הבאה: ב-31 בינואר הקרוב ייפרעו 6.3% מהקרן, המהווים 6.6 מיליון שקל, על חשבון התשלום שהיה אמור להתבצע בשנת 2008; בהמשך, בין השנים 2009 ל-2011 ייפרעו 5% מקרן האג"ח, 5.2 מיליון שקל, מדי שנה; ובין השנים 2012-2016 תיפרע יתרת קרן האג"ח, בשיעור של 15.7% שהן 16.5 מיליון שקל, כל שנה.

מתווה זה יעמוד עתה למו"מ עם נציגי מחזיקי האג"ח. ההסדר המוצע על-ידי אלעזרא מאריך בתקופה משמעותית את מועד ההחזר המגיע למחזיקי האג"ח של הכשרה, שהיו אמורים לקבל את מלוא כספם בעוד שנה, כשכעת הם צפויים למלוא ההחזר רק בעוד שמונה שנים.

ביהמ"ש העליון מעכב עסקת אלבר

בסוף השבוע החולף דחה בית משפט המחוזי את תביעת מחזיקי האג"ח של אלבר נגד עסקת בעלי העניין לרכישת 38% ממניות הכשרה החזקות ביטוח שנמצאות בידי קבוצת אלעזרא בתמורה לכ-39 מיליון שקל שישמשו להחזר החוב של הכשרה. בעקבות כך, אתמול ערערו על כך מחזיקי האג"ח של אלבר לבית המשפט העליון, שהיום (ב') האריך את הצו הארעי כנגד קיום העסקה. אלבר נדרשת להשיב לערעור עד יום ה' הקרוב.

[לאתר אפיקים סולידיים]