גורמים בלשכת רו"ח: החלפת משרד רוה"ח המבקר של נמל אשדוד נעשתה במחטף

לדבריהם, חילוף קסלמן בברזילי בוצע ללא כינוס ועדת המינוי; גורמים בנמל: מחטף פוליטי

"החלפת משרד רו"ח PwC קסלמן וקסלמן במשרד רו"ח ברזילי כרואה חשבון המבקר של חברת נמל אשדוד נעשתה במחטף". כך טוענים גורמים בלשכת רו"ח בעקבות פרסום הידיעה אתמול (א') ב"גלובס", בדבר החלפת קסלמן בידי רשות החברות הממשלתיות בתום שלוש שנים בלבד ולא בתום שש שנים כמקובל.

לדברי הגורמים, הוועדה למינוי רו"ח בחברות הממשלתיות אינה פועלת מזה כשנתיים בעקבות התפטרות היו"ר הקודמת עו"ד תמי בן-דוד. באחרונה מונה יו"ר חדש לוועדה, והיא אמורה להתכנס בהרכבה החדש לראשונה בינואר. ואולם, הגורמים מציינים כי עוד בטרם התכנסה הוועדה, הוחלט ברשות החברות הממשלתיות לבצע חילופי רואי חשבון בנמל אשדוד.

לפי הכללים החלפת רואה החשבון המבקר בחברה ממשלתית נעשית מדי שש שנים, כאשר באמצע הקדנציה - בתום שלוש שנים - ניתן לבחון אם להחליפו. ואולם, גורמים בלשכת רו"ח ציינו כי לא זכור להם תקדים של החלפת רו"ח חברה ממשלתית כעבור שלוש שנים.

משרד קסלמן וקסלמן בראשות רו"ח אבי ברגר נמנה על ה"ביג 4", ואילו משרד ברזילי הוא משרד בסדר גודל בינוני, אם כי נמנה על העשירייה הראשונה. בראש המשרד עומד רו"ח מיכה ברזילי, המשמש בין היתר כרו"ח של ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

גורמים בנמל אשדוד מתחו ביקורת גם הם על ההחלפה וטענו כי החילופים בוצעו בשל לחץ פוליטי ערב החלפת שלטון. "לא מחליפים משרד רו"ח אחרי שלוש שנים, לא משרד כמו קסלמן, לא לפני הפרטה, ולא בלי ועדה. המינוי הזה 'מריח' מלחץ פוליטי לפני החלפת שלטון ולפני החלפת בעלי תפקידים", טוענים הגורמים בנמל.

עיתוי שגוי

עוד נודע כי הדירקטוריון של נמל אשדוד צפוי לדון בהחלפת קסלמן בברזילי בישיבתו הקרובה. בין היתר, נבדקת אפשרות לפנות בעניין למבקר המדינה. אתמול פורסם בגלובס" כי יו"ר נמל אשדוד, יעקב רז, פנה במכתב לרשות החברות וביקש להשאיר את קסלמן כרוה"ח של החברה. רז ציין במכתבו כי עיתוי החלפת רוה"ח אינו נכון על רקע הליכתה של החברה להפרטה, הנפקה והקמת חברה חדשה.

יו"ר ועדת הביקורת בדירקטוריון נמל אשדוד, רו"ח קובי נבון, ששימש כיו"ר זמני בעבר, אמר היום כי: "הנושא נבדק בין רשות החברות הממשלתיות לבין הנהלת החברה, בעקבות מכתבו של יו"ר החברה. את התשובות לשאלה צריכה לתת רשות החברות הממשלתיות".

רו"ח דפנה ברזילי, השותפה המנהלת של משרד רו"ח ברזילי, מסרה בתגובה: "נמל אשדוד יקבל סיוע מקצועי וליווי מקצועי ממשרד מקצועי, שגם איכפת לו מהצלחת החברה. ליווינו בעבר בחברות שיצאו להנפקה וגם כעת נעשה זאת. נמל אשדוד מרוויח משרד מצוין ומקצועי המונה למעלה מ-120 איש. אנו עובדים עם רשות החברות למעלה מ-10 שנים ולא במקרה נבחרנו לשמש כמשדר רוה"ח של נמל אשדוד. הנמל יזכה לטיפול מקצועי ואכיפתי, שיצעיד אותו קדימה עם כל תוכניותיו".

מרשות החברות הממשלתיות לא התקבלה תגובה לנושא עד סגירת הגיליון. *