הבזבזנות הלא תיאמן של רמון קלדרון: הוציא בשנתיים 300 מיליון אירו על רכש

מאז נכנס לתפקיד הנשיא בריאל מדריד ב-2006 ; כהשוואה, הנשיא הקודם של אלופת ספרד, פלורנטינו פרז, בזבז רק 406 מיליון אירו על רכש בשש שנותיו במועדון, וזאת למרות שניהל את הקבוצה בעידן "הגלאקטיקוס" הפרוע

רמון קלדרון מונה לנשיא קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד ב-2006. למרות שהוא הבטיח "לנקות את האורוות" בסנטיאגו ברנבאו, לא מעט טענות עלו נגדו במהלך התקופה, שעיקרן בנושאי שחיתות, יחסי אנוש גרועים ואי קיום הבטחות. עכשיו מתברר כי קלדרון נשיא גרוע גם בכל הנוגע לניהול מסעות הרכש של אלופת ספרד.

לפי בדיקה של העיתון "אל מונדו דפורטיבו", מאז שקלדרון מונה לנשיא לפני שנתיים וחצי הוא צירף לקבוצה 22 שחקנים חדשים בסכום כולל שקרוב ל-300 מיליון אירו (הסכום המדוייק: 299.5 מיליון אירו). כהשוואה, הנשיא הקודם של הקבוצה, פלורנטינו פרז, בזבז רק 406 מיליון אירו על רכש בכל שש שנותיו במועדון.

יש לציין שפרז ניהל את המועדון בתקופה שנחשבה לפרועה ביותר בתולדות ריאל מבחינה כספית, עידן "הגלאקטיקוס". בין היתר רכשה ריאל בין 2000 ל-2006 את לואיס פיגו תמורת 65 מיליון אירו; את זינדין זידאן תמורת 76 מיליון אירו; את רונאלדו הברזילאי (45 מיליון אירו); דייויד בקהאם (35 מיליון אירו); מייקל אואן (12 מיליון אירו) ורוביניו (24 מיליון אירו).

למרות זאת, רוכש בינתיים קלדרון בקצב כספי גבוה בהרבה משל פרז, אבל מנגד לא מצליח להביא שמות בסדר הגודל הזה. אף על פי שקלדרון הבטיח ל"סוסיוס", חברי המועדון של ריאל, שהוא יחתים שם ענק במהלך הקדנציה שלו, בסדר הגודל של כריסטיאנו רונאלדו, ססק פברגאס או קאקה, אף עד מהם עדיין לא נחת במדריד.

לפי הערכות, קלדרון ינסה לעשות הכל כדי לשפר עמדות לקראת הבחירות הבאות לנשיאות, שיתקיימו ב-2010, והוא ישקיע כ-220 מיליון אירו בעונה הבאה ברכש, סכום חסר תקדים גם במונחים של ריאל מדריד, כאשר המטרה היא לקנות לפחות שחקן אחד בסדר גודל עולמי. מה שבכל זאת צפוי להוריד לקלדרון את אמון הבוחרים זה הפיטורים של שני המאמנים האחרונים של הקבוצה, ברנד שוסטר ופאביו קאפלו, שאילצו את הקבוצה להעניק לשניים חבילות פיצויים בסך 14.5 מיליון אירו.

עוד עולה מהדיווח ב"אל מונדו" כי סך מענקי האליפות של ריאל בעונה שעברה עמדו על 10 מיליון אירו.

אגב, בתחילת החודש פורסם כי במדריד מצפים השנה לעלייה של 9.4% בהכנסות, שאמורות להסתכם ב-400.2 מיליון אירו - שיא כל הזמנים עבור הבלאנקוס. הרווח לפני מס אמור להגיע ל-54.6 מיליון אירו.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט