מי מעוניין עדיין בפרסומת במשחק הגדול?

ל-NBC נותרו רק 8 פרסומות למכור לסופרבול ה-43, אך תג מחיר של 3 מיליון דולר לספוט בזמנים כלכליים לא פשוטים, עשוי להקשות על סיום התהליך ; הורדת מחירים? בינתיים לא על הפרק

ב-NBC התרברבו על היקף המכירות בסופרבול האחרון, אולם כעת הם מוצאים עצמם מכרכרים לפני המפרסמים בניסיון לשכנע אותם לקנות את הפרסומות האחרונות.

לפני כמעט שלושה חודשים, מיד לאחר הצלחות הרייטינג המרשימות של המשחקים האולימפיים, הצהירה הרשת כי תקבל לא פחות מ-3 מיליון דולר לפרסומת בת 30 שניות במסגרת הסופרבול. באמצע ספטמבר הודיעה NBC כי כבר מכרה למעלה מ-80% מזמן הפרסום של המשחק הגדול. אך כעת, עם הירידה החדה בכלכלה, ייתכן שהרשת תצטרך לשנות את האסטרטגיה שלה על מנת למכור את שארית המלאי.

רשת NBC מכרה למעלה מ-85% ממלאי הפרסום שלה המיועד לסופרבול ה-43, שישודר ב-1 בפברואר. בראיון עם אד אייג' בחודש ספטמבר אמר סת' ווינטר, סגן מנהל בכיר למכירות ושיווק ב-NBC ספורט ומשחקים אולימפיים, כי "בסביבות 12" משווקים הסכימו לשלם 3 מיליון דולר לפרסומת. קנייני מדיה מדווחים כי הרשת ציינה שנותרו לה בסך הכל בין 8 ל-10 פרסומות בנות 30 שניות למכירה, אולם הספקנים יותר שביניהם מעריכים כי מספר הפרסומות שנותרו יכול להגיע גם ל-14.

כעת הרשת, שלא שידרה את משחקי הפוטבול כבר 11 שנים, מתמודדת עם דילמה: האם תוכל לדחוף את מכירת יתרת הפרסומות, במחיר שנע בין 2.8 ל-3 מיליון דולר לפרסומת או שתיאלץ להוריד מחירים כדי להזמין קונים נוספים ותסתכן בכעס מצד המפרסמים שכבר הסכימו לשלם מחירים גבוהים יותר?

"המחיר באופן עקבי עולה במקצת מדי שנה, ואנשים כמובן לא אוהבים לשמוע שיש מכירת חיסול", אמרה אחת מנציגות המכירות. "כשדוחפים אותך כל כך חזק לשלם מחיר גבוה, זהו הדבר האחרון שאתה מעוניין לשמוע".

הרשת ממשיכה בשיחות ערות עם מספר חברות, כך אומר מקורב לנושא, והוסיף כי NBC אינה מורידה מחירים, וכי הרשת משיגה מכירות הגבוהות ב-10% לעומת שנים קודמות. לדבריו, אם נותרו ל-NBC רק 8 פרסומות למכירה, היא נמצאת במקום טוב עם חודשיים עד בעיטת הפתיחה של המשחק.