גם סינרון מקצצת: מפטרת 15 מעובדיה בארץ - כ-10% מכוח העבודה

מעסיקה 150 עובדים בקירוב במשרדיה ביוקנעם עילית

חרב הפיטורים מונפת באחרונה על לא מעט עובדים בלא מעט חברות, והיום הצטרפה אליהן גם סינרון , המפתחת מכשור לטיפולים קוסמטיים שונים בעור, המבוססים על טכנולוגיה המשלבת בין אנרגיית אור לאנרגיה אופטית. ל"גלובס" נודע כי החברה מפטרת בימים אלו 15 איש מעובדיה בארץ. סינרון מעסיקה ברחבי העולם כמעט 300 איש ובארץ נע מספרם בין 150 עד 160, ולכן גל הפיטורים הנוכחי מהווה 10% מקירוב מסך עובדיה בארץ. משרדי החברה בארץ ממוקמים ביוקנעם עילית.

סינרון, שמכשיריה נועדו, בין היתר, להסיר שיער לצמיתות, לטפל בבעיות אקנה או צלוליטיס, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 227 מיליון דולר לאחר שאיבדה מתחילת השנה 41%. במקרה של סינרון, הקיצוצים - תוצר נלווה של ירידה עתידית בהכנסות ובתזרים המזומנים - הם תוצאה ישירה של משבר האשראי. הצרכן הסופי של סינרון הוא רופא מומחה שמבצע במרפאתו את הטיפולים, ולכן רוכש את המכשירים - שעלותם היא עשרות אם לא מאות אלפי דולרים ליחידה - דרך חברת ליסינג או לקיחת הלוואה בנקאית. משבר האשראי, כידוע, סגר את ברזי האשראי, גם של המערכת הבנקאית, וכך מוצאת עצמה סינרון עם לקוחות שמעוניינים בפתרונותיה אך אין בידם לשלם עבורם.

כך או אחרת, גל הפיטורים הנוכחי בסינרון אינו הראשון בחברה. במסגרת תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, הודתה סינרון כי קיצצה גם את מצבת כוח האדם בצפון אמריקה, כולל קנדה. החברה פיטרה 11% מעובדיה ביבשת, ולפי ההערכות מדובר במספר שנע סביב 15 איש.

בסינרון בחרו שלא להגיב לידיעה.

סינרוןסינרון