לב לבייב מתכנן למכור את בניין ה-Apthorp בניו-יורק תמורת 552 מיליון דולר

אתר חדשות הנדל"ן הניו-יורקי The Real Deal מציין כי במסמכים שהגישה אפריקה ישראל לביהמ"ש, מועצת המנהלים של הבניין נתנה את אישורה למכירה אך מוריס מאן סירב לה ; דוברת אפריקה ישראל הכחישה את הדיווחים

לבייב מתכנן למכור את בניין האפת'ורפ (Apthorp) בניו-יורק תמורת 552 מיליון דולר. אתר חדשות הנדל"ן הניו-יורקי The Real Deal מציין כי במסמכים שהגישה אפריקה ישראל לביהמ"ש, מועצת המנהלים של הבניין נתנה את אישורה למכירה אך מוריס מאן סירב לה. דוברת אפריקה ישראל הכחישה את הדיווחים אך ההודעה לא דווחה לבורסה. "לבייב אינו שוהה במדינה ולא היה זמין מיידית לתגובה" - לשון הידיעה באתר.

עורך דינו של מאן דיווח לאתר הנדל"ן כי לא היה הסכם שכזה וכי העמדת בניין כזה למכירה לוחצת את מחירו ובהכרח הופכת את משימת מכירת הדירות בבניין לבלתי אפשרית. על פי הדיווחים, מועצת המנהלים של הבניין המשותף שכרה את שירותיו של ריצ'ארד אליס לצורך הוצאת המכירה לפועל.

לבייב, יצוין, מחזיק במחציתו של הבניין הממוקם בצידה המערבי של העיר (Upper West Side). על פי האתר, מבקש לבייב לדחוק את מאן שכן לא זו בלבד שדחה את התוכנית למכירת הבניין, אלא גם בזבז כספים והפך דירות באפת'ורפ למחסנים בפועל - כך על פי הפרוטוקולים בבית המשפט. על הבקשה הדחופה לצו מניעה שהגיש לבייב דיווח "הוול סטריט ג'ורנל" בשבוע שעבר, אז ציין כי רק דירה אחת נמכרה במהלך חצי שנה.

לפני כשבוע ביקש לבייב - על פי דיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל", כאמור - מביהמ"ש העליון של מדינת ניו-יורק ליישב את המחלוקת בינו לבין מאן באמצעות מגשרים רבניים, על-ידי בית הדין של אמריקה - על מנת למנוע את עיקולו של הבניין. השותפות בין לבייב למאן, יזם נדל"ן ניו-יורקי, הולכת אחורה ל-2006, אז הסכים האחרון לרכוש את בניין הדירות הממוקם בשדרת הווסט אנד 390 תמורת סכום שיא דאז - 426 מיליון דולר. לבייב נכנס להשקעה בנכס זמן קצר מאוחר יותר, והשניים הסכימו להפוך את בניין הדירות להשכרה בין 163 הדירות ליקר מסוגו בכרך.

האפת'ורפ נרכש תמורת 2.6 מיליון דולר ליחידה. על פי החוקים המקומיים, לא יכלו בעלי הבניין לפנות למעלה מ-80% משוכריו הקבועים של הבניין, אשר חלקם משלמים פחות מ-1,000 דולר לחודש כשכר דירה.

חטיבת המימון של קרן ההשקעות אפולו נדל"ן העמידה למאן הלוואת מזנין בסך 95 מיליון דולר במארס 2007 כדי לממן את הרכישה ואת השפיצוים. מאוחר יותר הגיש נגדה ונגד גורמים ממנים אחרים תביעה שבה תען בין היתר כי טענת אפולו על חריגה מאשראי וחילוט ערבויות שימנעו מעיקול הבניין נבעו מהעובדה שהקרן אף היא התעניינה ברכישת הבניין ב-2006.

יצוין, כי "הוול סטריט ג'ורנל" מצטט את עורך דינו של לבייב, דוד שרף, כי אפולו עשויה להכריז על ההלוואה בגין הבניין כחדלת פירעון לאחר ה-9 בינואר, "מה שיכול להביא לשחיקת ערכו במחצית".