תוכנית התייעלות? פיטורים? חברת החשמל תעניק ליו"ר מוטי פרידמן מענק בסך כ-130 אלף שקל

מדובר במענק שנתי בסך של 10% משכרו התקופתי ; לנוכח השיפור ברווחיות חברת החשמל מתחילת 2008 הוחלט בדירקטוריון כי אין מניעה לאשר את התגמול

האסיפה השנתית של בעלי המניות של חברת החשמל אישרה את החלטת דירקטוריון החברה להעניק ליו"ר מוטי פרידמן מענק שנתי בסך כ-130 אלף שקל, כך דיווחה היום (ה') חברת החשמל.

מדובר בגמול אישי בסך של 10% משכרו התקופתי מאז נכנס לתפקיד יו"ר הדירקטוריון במארס 2007 ועד 1 בדצמבר 2008.

בשנה שעברה ויתר פרידמן על התגמול בשל מצבה הפיננסי הקשה של חברת החשמל, אולם לנוכח השיפור ברווחיות חברת החשמל מתחילת 2008 הוחלט בדירקטוריון כי אין מניעה לאשר את התגמול.

החלטת החברה עוררה ביקורת בקרב בכירים בארגון העובדים זאת על-רקע תוכנית ההתייעלות שמקדמים פרידמן והמנכ"ל, עמוס לסקר, הכרוכה בפיטורי 2,500-2,000 עובדים (קיצוץ של 15% בכוח האדם).

העובדים טענו כי מן הראוי שראשי החברה יפגינו דוגמא אישית על רקע המצב הכלכלי, ואולם בהנהלה ובדירקטוריון אמרו כי מדובר בצביעות שכן פרידמן היה יכול להשתכר הרבה יותר בסקטור הפרטי.

במשרד האוצר גיבו את ההחלטה, ורשות החברות הממשלתיות הבהירה כי "הגמול אישי בגובה 10% משכרו השנתי של יו"ר דירקטוריון נכלל בתנאי העסקתו. לא נדרש אישור רשות החברות לגמול. העניין מצוי בתחום שיקול דעתו והחלטתו של דירקטוריון החברה".

בנוסף, נציין, אושרה הארכת כהונתו של משרד ברייטמן-אלמגור כרואי החשבון המבקר של החברה, והתקשרות עם הראל לביטוח דירקטורים ונושאי משרה.