כלכלית ירושלים חתמה על הארכת תקופת שכירות עם קונצרן תעשייתי בצרפת

היקף דמי השכירות של הקונצרן בצרפת ב-2008: כ-23 מיליון אירו ; הנכסים משתרעים על שטח של 332 אלף מ"ר ותקופת השכירות הנוכחית תסתיים לגבי מרביתם ב-2010-2011

כלכלית ירושלים , חברת הנדל"ן שבשליטת אליעזר פישמן, הודיעה היום (א') לבורסה בת"א כי חתמה על מזכר הבנות ביחס להארכת תקופת השכירות בקבוצת נכסים שבבעלותן של חברות בנות הנמצאות בבעלותה המלאה של החברה (בעקיפין). השוכר הנוכחי של הנכסים, קונצרן תעשייתי בצרפת, יאריך את תקופת השכירות ושכר הדירה יועלה באופן מדורג.

המדובר בחוזה השכירות עם חברת האלקטרוניקה הצרפתית Thales, העוסקת במערכות מידע לשוקי האבטחה והביטחון הלאומי. חברת Thales היא השוכר הגדול ביותר של החברה ושוכר מהחברות בנות של כלכלית ירושלים נכסים ברחבי צרפת בשטח כולל של 332 אלף מ"ר, עבורם שילמה החברה דמי שכירות בסך כ=23 מיליון אירו בשנת 2008.

על פי מזכר ההבנות, תקופת השכירות של חלק מהנכסים תוארך מעבר לתקופת השכירות הנוכחית, אשר על פי מרבית ההסכמים הקיימים אמורה להסתיים בסוף השנים 2010 או 2011. עוד נקבע במזכר, כי דמי השכירות יעלו בכל שנה החל מ-2010 בשיעור של כ-2.5% עד 3.5%, זאת, במקום הצמדת דמי השכירות למדד הבניה, כפי שנקבע בהסכמים קיימים.

מניית החברה והאג"ח של החברה מגיבות לידיעה החדשה בחיוב: כך למשל, מניית החברה מוסיפה לערכה כ-7.4% ואג"ח סדרה ז' של החברה מזנקת ב-14.8%.

ההסכמים בצרפת

על פי מזכר ההבנות, ב-6 אתרים בשטח כולל של 189 אלף מ"ר שעליהם שילם השוכר דמי שכירות של 12.2 מיליון אירו, תוארך תקופת השכירות עד סוף 2011. עוד הוסכם כי שני הצדדים ייכנסו למו"מ על הרחבת הבניה באתר והשכרה של המבנים הבנויים והארכה של תקופות השכירות.

ביחס לאתר בשטח כולל של כ-48 אלף מ"ר, אשר עבורם שילם השוכר בגין 2008 דמי שכירות בסך של 5.7 מליון אירו, תוארך תקופת השכירות עד לסוף 2011, ולשוכר ניתנה אופציה להארכת תקופת השכירות של נכסים אלו בשתי תקופת בנות שלוש שנים כל אחת. בכוונת הצדדים להיכנס למו"מ להרחבת הבניה באתר ולהשכרתו לתקופה ארוכה.

אתר נוסף משתרע על פני שטח כולל של כ-11.7 אלפי מ"ר, אשר עבורו שילם השוכר ב-2008 דמי שכירות בסך של 1.3 מליון אירו, המושכרים על ידי השוכר לשוכרי משנה, הסתיים הסכם השכירות ביום 31.12.2008 בתמורה לתשלום פיצוי על ידי השוכר בסכום שאינו מהותי, תוך התחייבות של השוכר, כי ביחס לשטחים אלו יחתמו הסכמי שכירות עם שוכרי המשנה הקיימים, אשר תנאיהם לא יהיו שונים מהותית מהסכמי השכירות הקיימים ביחס לנכסים אלו.

באתר אחר יפנה השוכר נכסים בשטח כולל של כ-27.8 אלף מ"ר , אשר עבורם שילם בגין שנת 2008 כ-1.7 מליון אירו. החברה מעריכה, כי הנכסים הפנויים יושכרו על ידי חברות הבנות לשוכרי המשנה המאכלסים אותם כיום בתנאים שאינם שונים מהותית מהתנאים בהם הושכרו לשוכר.

עוד הוסכם כי החברה תקים עבור השוכר מבנה נוסף בשטח של כ-3,000 מ"ר אשר עם סיום הקמתו יושכר לשוכר לתקופה של שש שנים בתוספת אופציה לשוכר להארכת תקופת השכירות בשלוש שנים נוספות. דמי השכירות שישלם השוכר עבור המבנה יהיו כדי השכירות שישולמו על ידו עבור מושכרים דומים אחרים במועד השלמת הקמת המבנה.
ביחס לאתרים נוספים בשטח כולל של כ-55 אלף מ"ר, אשר עבורו שילם השוכר בגין שנת 2008 דמי שכירות בסך של 2.1 מליון אירו, תקופת השכירות מסתיימת בסוף 2011.

; אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס" .