חברות המשחקים כבר לא מחכות לכריסמס: מתכננות להשיק את המשחקים של 2009 במשך כל חודשי השנה

התובנה הגיעה לאחר שחברת Take Two השיקה בהצלחה את GTA 4 דווקא באפריל, בניגוד לדפוס הקבוע של הוצאת משחק מבוקש בחודשים נובמבר ודצמבר - זמן השיא בקניות החגים מעבר לים

משווקי ויצרני משחקי המחשב והקונסולות הבינו שעדיף להיות דג בינוני בבריכה קטנה, מאשר דג גדול בים ענק.

התובנה הזו הגיעה, לאחר שחברת Take Two השיקה בהצלחה את GTA 4, דווקא באפריל, בניגוד לדפוס הקבוע של הוצאת משחק מבוקש בחודשים נובמבר ודצמבר זמן השיא בקניות החגים מעבר לים. שינוי המגמה השפיע על התעשייה ועכשיו, מתכננות חברות המשחקים להשיק את המשחקים שלהן ל-2009 על פני כל חודשי השנה.

נינטנדו תשיק במארס את משחק ההמשך ל-GTA - ChinaTown Wars, המיועד לקונסולה הניידת שלה ה-DS; Capcom תוציא גם היא במארס את Resident Evil 5, משחק הפעולה לפלייסטיישן 3 ול-xBox 360, המתרחש הפעם באפריקה ומאפשר לשני שחקנים להילחם בזומבים; Capcom היפנית תוציא את החלק החדש בסדרת המכות Street Fighter 4, בחודש בפברואר, גם הוא מיועד ל- xBox 360 ולפלייסטיישן 3; חברת Guerilla תשיק גם כן בפברואר באופן בלעדי לפלייסטיישן 3 את משחק הפעולה הבדיוני Killzone 2.

בחודשי הקיץ בהם אולפני הסרטים משחררים את להיטיהם, יושקו משחקים המבוססים על אותם סרטים. המשחקים העיקריים הם: "שליחות קטלנית 4: Salvation" של וורנר ברוס אינטראקטיב והחלק החדש בסדרת הארי פוטר של Electronic Arts.

לדברי אמיר קלקה, מנהל תחום המולטימדיה בהד ארצי, "בעבר, 80% מהמשחקים היו יוצאים בתקופת הכריסמס, מה שיצר קניבליזציה וחברות המשחקים החלו לשנות את השיטה. ה-GTA לא שינה את המגמה, הוא פשוט הוכיח שכיש מוצר טוב, הוא יכול למכור".