בסיום המסחר ירד הנפט ב-0.5% לראשונה מזה 4 ימים; במהלך היום זינק מחירו ל-50.47 דולר לחבית הנפט

מחירו נקבע ב-48.58 דולר לחבית ; בהתייחס לשיא התוך יומי - מאז ה-19 בדצמבר זינק מחיר הנפט ב-55% ; הסיבות לעליות: ההסלמה בלחימה בעזה, החשש מפני קיצוץ נוסף שיבצע אופ"ק בתפוקת הנפט והפסקת אספקת הגז הטבעי הרוסי מאוקראינה למדינות הבלקן וטורקיה

ירידה קלה של 23 סנט שהם כ-0.5% לרמה של 48.58 דולר לחבית נרשמה לראשונה מזה 4 ימים בסיומו של יום מסחר במהלכו הגיע מחירו של הנפט לרמה של 50.47 דולר לחבית לראשונה מזה חודש ימים. זהו המחיר הגבוה ביותר אליו הגיע הנפט בחודש האחרון וזאת כאשר ב-19 בדצמבר נפל מחירו לשפל של ל-32.4 דולר לחבית, עלייה של יותר מ-55% בכשבועיים.

את העליות שנרשמו במהלך היום הסבירו בשוק על רקע המשך הלחימה בעזה, וההערכות הגוברות בשוק כי ארגון אופ"ק המורכב רובו ממדינות המתנגדות לפעולתה של ישראל בעזה יודיע על קיצוץ נוסף בתפוקה, מאז חודש ספטמבר האחרון ביצע הארגון 3 קיצוצים שכאלה. אתמול בסיום המסחר בניו יורק זינק מחיר הנפט ב-5.3%.

בנוסף לגיזרה המקומית, מושפע מחירו של הנפט בפרט ושל מוצרי האנרגיה בכלל מהסיכסוך המתמשך והמחריף בין גאזפורם הרוסית לבין ממשלת אוקראינה, כאשר היום האשימה גאזפורם את אוקראינה ב"ברבריות" לאחר שזו האחרונה הפסיקה את העברת הגז הטבעי משיטחה לשיטחיהן של מדינות הבלקן וטורקיה. הערב הודיע הדובר הרשמי של גאזפורם כי היא מוכנה לשבת למו"מ עם אוקראינה באופן מידי על מנת לגשר על המחלוקות ביניהן ויתכן שהודעה זו עזרה למתן את העליות במחיר.

[לאתר חוזים עתידיים]