ברנרד מיידוף שלח למשפחתו תכשיטים בשווי מיליון דולר כדי להתחמק מעיקולם

התביעה: "יש סכנה שהאיש יברח" ; "הממשל אינו יכול לעקוב אחר משלוח של תכשיטים בדואר"

התביעה בארה"ב ביקשה אתמול (ב') מבית המשפט לכלוא את ברנרד מיידוף, שמואשם בהונאת ענק בהיקף 50 מיליארד דולר, בטענה שהוא שיגר באחרונה למשפחתו ולידידים תכשיטים ופריטים נוספים בסך מיליון דולר, כדי להימנע מעיקול שלהם ותוך הפרה של תנאי השחרור שלו למעצר בית.

פרקליטו של יועץ ההשקעות מיידוף, שערך אתמול את הופעתו הראשונה בבית המשפט מאז מעצרו ב-11 בדצמבר, אמר שמרשו כבר החזיר חלק מן הפריטים, וטען כי אין סכנה שמיידוף בן ה-70 יברח ממעצר הבית שלו. שופט רשם פדרלי בניו יורק דחה את ההכרעה וביקש משני הצדדים עוד מידע שנוגע להונאה לכאורה, עד מחרתיים (ה').

ביקורת למבקר

כאשר מיידוף הופע בבית המשפט במנהטן, הגיעו הנציגים של גופי הפיקוח לשימוע בוועדה של הקונגרס, שהיתה מאופקת הרבה פחות מן השופט. "רבים מאיתנו איבדו לחלוטין אמון ב-SEC", אמרה קרולין מלוני, חברת בית נבחרים דמוקרטית מניו יורק, למפקח הכללי של ה-SEC, דיויד קוץ, שהעיד בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים. קוץ הבטיח להגיש את הדו"ח שלו לקונגרס "בתוך כמה חודשים, לא שנים".

מיידוף נשאר בינתיים במעצר בית בדירתו במנהטן, תחת מעקב של 24 שעות ביממה, במסגרת השחרור בערבות שלו בסך 10 מיליון דולר, שגם מחייב את הקפאת כל נכסיו. רבים מלקוחותיו המרומים, שחלקם הפסידו את כל חסכונות חייהם, זועמים על כך שהאיש אינו נמצא בכלא, ושהותר לו להישאר בדירתו, ששווייה 7 מיליון דולר.

התובע מארק ליט אמר לבית המשפט במנהטן שאחד התכשיטים שנשלח בדואר על-ידי מיידוף ואשתו רות, מוערך ביותר ממיליון דולר. המשלוח מהווה הפרה של צו בית המשפט. ליט טען שהפריט שנשלח בדואר לפני כשבועיים הוא "חלוקה של נכסים" שפוגעת למעשה בנושיו של מיידוף שמקווים לקבל חלק מהכסף שנגנב מהם. "יש גם סיכון בריחה מסוים", אמר ליט. "והממשל אינו יכול לאסוף פריטים כמו תכשיטים מכל מקום בעולם. זה לא מעשי".

מיידוף עדיין לא מסר עדות רשמית בבית משפט על ההאשמות העומדות נגדו. הוא נכח בדיון כשהוא לבוש בחליפה אפורה, בחולצה לבנה ובעניבה שחורה ושמר על פנים חתומות, והתעלם מהכתבים, צוותי הטלוויזיה והצלמים כאשר יצא משם.

פרקליטו של מיידוף, איירה סורקין, אמר לשופט שבין הפריטים שמיידוף שלח היו כמה נכסים משפחתיים כמו שעונים ועטים, חפתי שרוול בשווי 25 דולר וכפפות בשווי 200 דולר.

"ניסינו לקבל חזרה את הפריטים הללו עוד לפני שידענו שהתביעה תדבר עליהם", אמר סורקין לשופט החוקר רונלד אליס. "אין כאן כל טענה שהם (מיידוף ורעייתו) ניסו להימלט, ולא שהם ניסו להבריח את החפצים".