ההזמנות ממפעלים בארה"ב נפלו בנובמבר ב-4.6%; יותר מפי שניים מהצפי שהיה לירידה של 2.2%

הנתון הושפע בעיקר מירידה של 22% שנרשמה במשלוחי הנפט מבתי הזינוק וזאת לאחר שמחירי הנפט והגז צנחו בנובמבר ב-20% ; המכירות המצויות בתהליך של בתים בארה"ב, ירדו בנובמבר ב-4% לעומת אוקטובר

הערב פורסמו שלל נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב בתחומים שונים, אשר לאחר פרסומם התמתנו מאד העליות שאפיינו את פתיחת המסחר בוול סטריט מאחר ומרביתם המשיכו להצביע על הידרדרות בפעילות הכלכלית בארה"ב, בין הנתונים שפורסמו לחודש נובמבר היו ההזמנות המפעלים ונתוני המכירות של בתים המצויים בהליך מכירה שהיו חלשים ביותר, בהתייחס לחודש דצמבר פורסם דווקא נתון טוב יותר - מדד מנהלי הרכש בתחום השרותים.

נתון ההזמנות ממפעלים בארה"ב ירד בנובמבר ב-4.6% יותר מפי שניים מהצפי שחזה ירידה של 2.2%. הזמנות ומשלוחים של מוצרים שאינם בני קיימא רשמו ירידת שיא בשיעור של 7.4% בנובמבר. ירידה של 22% נרשמה במישלוחי הנפט מבתי הזינוק וזאת לאחר שמחירי הנפט והגז צנחו באותו החודש ב-20%.

ההזמנות והמשלוחים במרבית הקטגוריות של מוצרים מתכלים רשמו ירידות חדות על רקע הירידה החדה שחלה במחירי הסחורות באותו חודש. הירידה שנרשמה בהזמנות של מוצרים בני קיימא אשר פורסמה לפני שבועיים עודכנה מטה ל-1.5% לעומת פרסום קודם שהצביע על ירידה של 1%.

ההזמנות ממפעלים רשמו בחודש נובמבר ירידה זה החודש הרביעי ברצף. הירידה בהזמנות בנובמבר ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2007 מסתכמת ב-,15.2%, כאשר את נתון ההזמנות ממפעלים לאוקטובר עדכנו כלפי מטה ל-6%.

נתון נוסף שפורסם הערב היה נתון המכירות המצויות בתהליך של בתים בארה"ב, אשר ירדו בנובמבר ב-4% ביחס למכירות שבתהליך עליהן דווח בחודש אוקטובר. הנתון מאגד את חוזי המכירה של בתים מיד שניה, ומצביע על המשך ההחלשות בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב. הירידה שנרשמה בנתון מיוחסת לכל ארבעת האיזורים המרכזיים בארה"ב, כאשר ירידה של 7.2% נרשמה בצפון מזרח ארה"ב, 6.7% היתה הירידה שנרשמה במערב התיכון, ירידה של 2.4% היתה במערב ארה"בו-2.2% בדרום ארה"ב.

בנוסף עודכן הנתון הזהה שפורסם ביחס לחודש אוקטובר לירידה של 4.2% לעומת הדיווח שפורסם שהצביע על ירידה מתונה בהרבה של 0.7%.

עלייה נרשמה במדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בארה"ב בחודש דצמבר והמדד נמצא ברמה של 40.6%. נציין כי עדיין מדובר ברמה המצביעה על התכווצות כלכלית. מדד ה-ISM טיפס לרמה זו לעומת רמת השפל שנקבעה בנובמבר שעמדה על 37.3%. האנליסטים בשוק צפו כי בדצמבר תימשך הירידה והמדד ירד ל-37%.