היוצרים חוששים: עסקת קשת-ערוץ 24 תפגע ביצירה

היוצרים תמהים על כך שלקשת יש חוסן כלכלי מספק לביצוע רכישות, למרות שהזכיינית הודיעה על ביטול הפקות עקב המשבר הכלכלי ; קשת: נגדיל את ההשקעה בתחום התוכן וההפקה בערוץ המוזיקה

רכישת ערוץ המוזיקה 24 על-ידי קשת מדאיגה את היוצרים, החוששים כי קשת תנצל שליטתה בערוץ 24 לעקיפת הרגולציה. "אנו, איגודי היוצרים, מברכים על רכישת ערוץ 24 בידי קשת. אין ספק כי רכישה זו לאחר השקעה של 80 מיליון שקל באתר מאקו, לצד אחזקת ערוץ ביפ, מעידה יותר מאלף מילים על חוסנה הכלכלי של קשת", נאמר ל"גלובס" על-ידי היוצרים בציניות.

עוד נאמר, כי "אין ספק כי אנו כיוצרים מאוד שמחים לדעת שבניגוד לפרסומים שונים בעיתונות, העומק הכלכלי של קשת גדול מכדי להיכנס להשקעות חדשות גם בתקופה של 'משבר כלכלי' כפי שהצהירה קשת, רק לפני שבועיים בעת שהודיעה על ביטל הפקות עקב המשבר הכלכלי".

"לצד השמחה על המשך קיומו של הערוץ, אנו כיוצרים עצמאיים חוששים עד מאוד כי קשת תנצל את שליטתה בערוץ 24 ליצירת דרך נוספת לעקיפת הרגולציה ודריסת יוצרים שאינם עובדי קשת", נמסר ממטה מאבק היוצרים.

כזכור, שלשום (ב') דווח על סיומה של עסקת רכישת 45% ממניות ערוץ 24 על-ידי קשת, זאת לאחר שהמועצה לשידורי כבלים ולוויין, כמו גם הרשות להגבלים עסקיים, נתנו אישור לעסקה. קבוצת מימד תמשיך להחזיק ב-55% מהמניות הנותרות.

עם החתימה על ההסכם דיווחה קשת כי בכוונתה להגדיל באופן מהותי את ההשקעה בתקציבי התוכן וההפקה של הערוץ, כמו גם במאמצי השיווק. אולם לצד ההשקעה, בכוונת קשת לצמצם תקורות ואת פעילות המטה שייכנסו באופן סינרגטי לטיפולן של מחלקות בקשת.

מקשת נמסר בתגובה: "קשת מתכוונת להגדיל את ההשקעה בתחום התוכן וההפקה בערוץ המוזיקה. מעבר לכך, הדברים ידברו בעד עצמם".