הפרקליטות רמזה לגיא ויסמן: המו"מ להסדר טיעון מתחיל ב-15 שנות מאסר

(עדכון) - ויסמן ביצע היום פניית פרסה כשביקש להשיב את עו"ד ילון הכט לייצגו במקום הסניגוריה הציבורית, זאת לאחר שלאחרונה ביקש לפטר את הכט בשל העימותים בינו לבין השופט עודד מודריק

הפרקליטות העבירה מסר לגיא ויסמן, שהיה המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות ומואשם במעילה של 123 מיליון שקל, כי נקודת המוצא למשא-ומתן על העונש שיקבל במסגרת הסדר טיעון היא 15 שנות מאסר בפועל - כך נודע ל"גלובס".

דבר המגעים למשא-ומתן על הסדר טיעון בין הצדדים נחשף ב"גלובס". גיסו של ויסמן נפגש באחרונה עם צוות מהפרקליטות בראשות עו"ד אסתי שלאין, והעלה בפניה מספר הצעות כלליות להסדר. בפגישת הגישוש הראשונית הזכירו אנשי הפרקליטות לגיס, כי לבית המשפט הוגשה הקלטה בה מתוודה ויסמן על המעילה בפני יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל, ואומר כי אם אתי אלון קיבלה 17 שנות מאסר, הוא בוודאי יקבל 15 שנה. בכך רמזו לו כי זו נקודת הפתיחה במשא-ומתן.

ויסמן ביצע הבוקר (ד') פניית פרסה, כשביקש מבית המשפט לאשר לעו"ד ילון הכט לשוב ולייצגו במקום הסניגוריה הציבורית. השופט ד"ר עודד מודריק נענה לבקשה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשל העימותים בין עו"ד הכט למודריק, ביקש ויסמן לפטר את פרקליטו. כן נחשף כי ויסמן הציע לנהל משא-ומתן להסדר טיעון או להפנות את התיק לגישור. במכתב שהקריא בדיון קודם הסביר כי החלטתו נובעת מכך ש"אינו רואה אפשרות להמשיך ולהמר על התנהלות אישית של הסניגור, שלא תתרום לקידום בירור המשפט ואף תפריע למהלכו". מודריק אישר את הבקשה, והורה כי הכט ימשיך לייצג את ויסמן עד שהסניגוריה הציבורית תלמד את התיק.

פגישה מוזרה

בדיון תזכורת שהתקיים הבוקר (ד') הקריא ויסמן מכתב נוסף לשופט, בו ביקש להשיב את הכט לתפקיד. ויסמן סיפר במכתבו כי עו"ד אורי קינן ופרקליט נוסף מטעם הסניגוריה הציבורית נפגשו עימו בבית המעצר. "הייתי מגדיר את הפגישה מוזרה. קינן ציין כי קרא את כתב האישום והוא מוכן לייצגי, בעזרת עורך דין ממשרד אחר", אבל "הוא עצמו לא יוכל להיות נוכח בכל דיון ודיון, ועורכי הדין יחליפו את הייצוג בדיונים בינם לבין עצמם".

ויסמן מוסיף כי קינן אמר לו כי לא יוכל להשיג עבורו הסדר טיעון מתחת לרף מסוים, "שכן פרקליטות מיסוי וכלכלה ספגה באחרונה מפלות בתיקים אחרים, ותרצה להציל את כבודה בתיק שלי מכיוון שהוא תיק תקשורתי. כן ניסה לשכנע אותי בצדקת דבריו, בכך שאני בחור צעיר ועתידי עוד לפניי. דברים אלה קוממו אותי מאוד". לטענת ויסמן, אמירות אלה מעידות על חוסר רצינות וחוסר אמון של הפרקליט בתיק. "אני לא מוכן להתפשר ולהמר על חתול בשק", הוא הבהיר.

ויסמן קובל על כך שהפרקליטות רק האזינה להצעות גיסו להסדר טיעון, ולא העלתה אפילו הצעה קונקרטית אחת. "במשא-ומתן כל צד צריך לבוא עם הצעה, ואז אפשר לראות איך להתקדם הלאה". (ת.פ. 40138/07).

בתגובה לטענותיו של הנאשם, מסרה הסניגורית המחוזית של מחוז תל-אביב-מרכז, עו"ד יונה חייר, כי לוויסמן "מונו 3 סניגורים מעולים מטעם הסניגוריה, שעו"ד אורי קינן הוא אחד מהם. אולם, הנאשם מנסה להפוך את הסניגוריה הציבורית לכלי שרת להשגת מטרותיו, ולכן משנה את עמדתו מעת לעת לפי נוחיותו, כפי שבדיון שנערך ב -17.12.08 לא היסס להכפיש את סניגורו הפרטי, עו"ד הכט, ולהודיע כי אין הוא מעוניין בייצוגו".